فیلم حوض نقاشی آخرین ساخته مازیار میری بعد از ظهر دوشنبه در دانشگاه  تهران برای دانشجویان این دانشگاه به نمایش در آمد.

 به گزارش بولتن نیوز به نقل از  پارس توریسم این فیلم که درسالن فردوسی دانشکده  ادبیات نمایش داده شد استقبال از آن به گونه ای بود که تمام سالن وبالکن آن پر از  تماشاگر شده بود .

 پس از پایان نمایش فیلم حوض نقاشی ،صورت بسیاری از دانشجویان پر از اشک شده بود .یکی از افرادی که دراین نشست حضور داشت می گفت دوست من که یک خانم است آنقدر گریه کرده که مقتعه او خیس شده است .

حوض نقاشی قرار است در نوروز ۱۳۹۲در سینماهای تهران وشهرستانها اکران شود.


 عصر دوشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۱ فیلم سینمایی «حوض نقاشی» در تالار فردوسی دانشگاه تهران به نمایش درآمد و مورد استقبال دانشجویان این دانشگاه قرار گرفت. پس از نمایش نیز سازندگان فیلم در سالن حضور یافته و به پرسش‌های دانشجویان پاسخ گفتند.  

در ابتدای این نشست مازیار میری کارگردان فیلم گفت: «امروز که وارد سالن شدم از شما انرژی گرفتم که ذره‌ای از انرژی مملکت‌ام است و آن‌ را همراه خود می‌برم تا بتوانم در ادامه به کار دیگری فکر کنم.»  

جواد طوسی منتقد سینما درباره‌ی «حوض نقاشی» نیز عنوان کرد: «حوض نقاشی» با توجه به شکل‌گیری این جنس سینما می‌تواند اتفاق فرخنده‌ای باشد خصوصا در این شرایط ناکارآمد. قدری از این وسواس به قدرت انتخاب برمی‌گردد که منوچهر محمدی به خوبی از پس این مسئولیت برآمده است. محمدی همیشه به دنبال جای پای مطمئن می‌گردد در یک دوره با حاتمی‌کیا، سیف الله داد، رضا میرکریمی و حالا یک رابطه پدر فرزندی همراه با یک فیلمساز خوش‌فکر همچون مازیار میری پیدا کرده است.»

طوسی تاکید کرد: «حوض نقاشی» رسیدن به یک عاشقانه متفاوت است مانند «طلا و مس» و حالا هم این فیلم. این فیلم‌ها می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای جامعه باشد. این نوع سینما یک ملودرام است که ممیزی هم در آن زیاد مزاحم نیست.»  

یکی از سوالات حاضران در این نشست به مسائل پزشکی مربوط می‌شد که هیات داوران جشنواره فیلم فجر هم به آن اشاره کرده بودند و این موضوع را دلیل برگزیده نشدن فیلم در بخش‌های مختلف دانسته بودند که منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم با بیان اینکه اتفاقات امسال جشنواره فیلم فجر برایش جالب توجه بوده‌، گفت: «این که فیلم توسط داوران پسندیده نشود برایم طبیعی بود ولی وقتی برای توجیه تصمیمات‌شان، دلایلی را مطرح کردند تازه مشکلات آغاز شد.»


او اضافه کرد: «پزشکان مختلف که در حوزه کم‌توان ذهنی تخصص دارند، وجود چنین موردهایی را تایید کرده‌اند البته به جز همه این حرف‌ها که گفته شد وقتی شنیدم فیلم «حوض نقاشی» به دلایل علمی از جایزه‌ها کنار گذاشته شد این سوال برای من پیش آمد که فیلم «بنجامین باتن» را چگونه برای خود هضم کنم. این گونه اتفاقات همانند چیزی است که درباره اسکار هم رخ داد. به نظرم گاهی وقت‌ها باید از کنار بعضی از چیزها گذشت. این در حالی است که هیچ کجا ندیده‌ام که وقتی افتخار ملی اتفاق می‌افتد، مسئولی بیاید بگوید ما برای آن افتخار لابی کرده‌ایم و آنچه در جریان اسکار رخ داد لطمه زدن به یک افتخار ملی است.»

 مازیار میری کارگردان فیلم «حوض نقاشی» هم بیان کرد: «ما بعد از جشنواره هیچ اعتراضی نکردیم و معتقدیم در هیات داوران چهار کارگردان حرفه‌ای سینما حضور دارند و کاندیدا شدن برخی از عوامل و دریافت سیمرغ طراحی صحنه برای ما افتخار است. اما آنچه به آن اعتراض داشتیم رای گیری مردمی بود که آن را هم اعلام کردیم.» میری در ادامه بیان کرد: «من اوایل تابستان برای ساخت فیلم دعوت شدم. من با محمدی دوستی دیرینه دارم. هر کدام از فیلم‌هایم را در ابتدا به وی نشان می‌دهم تا در جریان نظرات او قرار بگیرم. دوستی ما به «حوض نقاشی» برنمی‌گردد و ما حتی با هم کار صنفی هم کرده‌ایم.» 

وی افزود: «ما پس از اینکه در جریان طرح قرار گرفتیم با هم درباره بازیگران صحبت کردیم و پس از آن حامد محمدی به جمع اضافه شد. دوستی امروز در این جلسه به من گفت که تفاوتی بین “حوض نقاشی” و “سعادت آباد” وجود دارد؛ اینکه در فیلمِ قبلی شما تلخ نگاه می‌کنید اما در این فیلم امید دیده می‌شود. من احساس می کنم دو سال پیش زمان ساخت آن فیلم دلزده و ناامید بودم. اما امروز با امید به شما من امیدوار می‌شوم.»  

در بخش دیگری از این نشست سوالی از سوی دانشجویان درباره عدم حضور عوامل فیلم «حوض نقاشی» در مراسم اختتامیه جشنواره فجر بود که منوچهر محمدی در پاسخ گفت: «سال گذشته فیلم «بوسیدن روی ماه» را در جشنواره داشتیم و ظاهرا فیلمی راجع به خانواده شهدا بود که می‌شد پشت آن قایم شد و درباره آن حرف زد‌؛ آن زمان در روزهای اول جشنواره فیلم «بوسیدن روی ماه» در رتبه اول آرای مردمی قرار داشت و پس از آن جای خود را با فیلم «برف روی کاج‌ها» عوض کرد و در نهایت در روز ۲۲ بهمن اعلام شد که تفاوت رای این دو فیلم دوصدم درصد است.»


او با بیان اینکه اگرچه هنوز مکانیزم این رای گیری را متوجه نشده‌ است، افزود: «سال گذشته دبیر جشنواره پیشنهاد داد به دلیل تفاوت کم آرا به هر دو فیلم سیمرغ داده شود ولی آخر گفتند آقای شمقدری گفته است حتی اگر تفاوت یک رای باشد باید یک فیلم سیمرغ بگیرد. اما امسال با وجود آنکه فیلم «حوض نقاشی» در آرای مردمی ۶ درصد جلوتر بود آنها به هر دو فیلم که در رتبه اول و دوم آرای مردمی قرار دارد سیمرغ داده شود و این مساله دلیل اعتراض ما بود که در مراسم حضور پیدا نکردیم.»

 محمدی همچنین در ادامه این نشست درباره دلیل همکاری خود با حوزه هنری با بیان اینکه متاسفانه ما مملکت افراط و تفریط هستیم اظهار کرد: «آنچه که بر سینمای ایران رفته حاصل یک نگاه غیر دوراندیشانه و مبتنی بر خط کشی‌ها و مرزکشی‌هایی است که آن را غیرعادلانه می‌دانم. در واقع به همان نسبت که فکر می‌کنم اقتصاد ایران یا کشاورزی و مسکن دچار آشفتگی عجیب و غریب شده به همان میزان فکر می‌کنم در حوزه فرهنگ هم چنین شرایطی وجود دارد. درست است که این فیلم برای حوزه هنری ساخته شده است ولی کسی چیزی را برای ما دیکته نکرده است و اینها همان مدیران حوزه هنری هستند. البته بعد از نمایش فیلم در جشنواره شنیدم که عده‌ای گفته بودند که اگر حوزه هنری این است ما هم دوست داریم با آنها کار کنیم.»


وی تاکید کرد: «ما به یک آسیب شناسی بزرگ فرهنگی نیاز داریم و آن هم این است که مدیران فرهنگی ما ساده انگارتر از هنرمندان ما هستند و معضل دقیقا از همین جا شروع می‌شود امیدوارم مدیرانی انتخاب شوند که به اعتقادات و فرهنگ ما باور داشته باشند. توصیه ما این بود که مدیرانی انتخاب شوند که در جاهای دیگر آبرو کسب کرده و آن آبرو را اینجا خرج کند نه اینکه بیاید اینجا آبرو کسب کند بعد از آن برود و آن آبرو را در جاهای دیگر خرج کند چون این مشکل ایجاد می‌کند. وزیر فعلی ارشاد قرار بوده ابتدا وزیر علوم شود که البته این سخن گفته خود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است ولی او طبق همان جمله معروف خود احساس تکلیف کرده و مسئولیت وزارت ارشاد را قبول کرده است.» 

 در پایان نگار جواهریان درباره شباهت نقش خود در این فیلم با «اینجا بدون من» گفت: «من سعی کردم این اتفاق نیفتد و به عقیده خودم این نقش تکرار اینجا بدون من نیست زیرا شخصیت ها با هم متفاوت هستند البته من یک آدم هستم و قطعا یک چیزهایی فیزیکال در وجود من است که می تواند در هر بازیگری تکرار شود اما خوشبختانه آتوسا قلمفرسایی در هر دو فیلم حضور داشت و اگر قرار بود من به آن فیلم نزدیک شود به من تذکر می داد اگر شما چیزی پیدا کردید که از اشتباه من است لطفا آن را گوشزد کنید.»

 در این نشست اعلام شد که ظرفیت تالار فردوسی دانشگاه تهران ۸۰۰ نفر بوده ولی ۱۰۰۰ نفر به تماشای فیلم «حوض نقاشی» نشستند.