شهاب حسینی  - نسخه خانگی «دوران عاشقی» این هفته عرضه می‌شود

 سینماپرس: نسخه خانگی فیلم سینمایی «دوران عاشقی» به کارگردانی  علیرضا رئیسیان این هفته توسط مؤسسه هنرهای تصویری سوره حوزه هنری  عرضه می‌شود.

 به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «دوران عاشقی» Time to Love آخرین ساخته  علیرضا رئیسیان این هفته در شبکه نمایش خانگی عرضه می شود.

در این فیلم لیلا حاتمی، شهاب حسینی، فرهاد اصلانی، پرویز پورحسینی و بیتا فرهی بازی می کنند و این هفته توسط موسسه هنرهای تصویری سوره حوزه هنری عرضه می‌شود.

«دوران عاشقی» یک درام خانوادگی است که در یک بستر اجتماعی روز اتفاق می‌افتد.

شهاب حسینی  - حسینی، رادان، مدیری و رایگان به خاطر ناصر حجازی پول نگرفتند

 فرهنگ > سینما - نیما طباطبایی کارگردان مستند «من ناصر حجازی هستم»  می‌گوید که بازیگران شناخته شدۀ سینمای ایران برای حضور در این فیلم و  خواندن گفتار متن، به خاطر ناصر حجازی هیچ دستمزدی نگرفته‌اند.
 
 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مستند«من ناصر حجازی هستم» یه مستند پرتره است که  دربارهۀ دروازه‌بان و مربی پیشین تیم استقلال ساخته شده و در گروه «هنر و تجربه»  اکران شده است.

در این فیلم بازیگرانی چون پرویز پرستویی، شهاب حسینی، مسعود رایگان، بهرام رادان و مهران مدیری گفتار متن فیلم را خوانده‌اند که متعلق به دوره‌های مختلف زندگی دروازه‌بان پیشین تیم ملی ایران است.

طباطبایی به «هنر و تجربه» گفته که اسم ناصر حجازی باعث شده تا این بازیگران بپذیرند گفتار متن فیلم را بخوانند و هیچکدام هم هیچ پولی بابت حضور در این فیلم نگرفته‌اند.

او می‌گوید:«این دوستان همه به شکل افتخاری در کنار ما بودند و من همین‌جا از همه‌شان تشکر می‌کنم. تو باید یک فیلم‌ساز جوان باشی که حس کنی حضور این آدم‌ها در فیلمت چقدر لذت‌بخش است. من نمی‌خواستم کسی این متن را بخواند، من نریتوری می‌خواستم که این حس را بازی کند.»

او در مورد استفاده از چند صدا به جای یک صدا در گفتار متن هم گفته: «صدای شهاب حسینی محکم است و من این محکم بودن را برای جوانی که انرژی دارد و می‌خواهد برود آن بالاها لازم داشتم. بهرام [رادان] صدایش شیطنت دارد. این شیطنت در شخصیت خودش هم هست و من برای دوران کودکی این صدا را می‌خواستم. پرویز پرستویی آن جنس صدایی را دارد که درد را می‌تواند بازی کند.»

طباطبایی معتقد است که سخت‌ترین بخش کار متعلق به مسعود رایگان بوده چراکه؛ «مونتور وقتی متن را می‌چید می‌گفت که حواست باشد در این بخش همه‌اش داری بیننده را بمباران اطلاعاتی می‌کنی و اگر بیننده فوتبالی نباشد می‌بُرد. مسعود رایگان خواند و گفت من فوتبالی نیستم، جواب دادم اتفاقا چون فوتبالی نیستی می‌توانی حس‌ها را درست دربیاوری. آقای رایگان نزدیک یک هفته این متن دستش بود و می‎خواند و گاهی به من زنگ می‌زد و صدای مسعود رایگان در این بخش خیلی شبیه صدای منوچهر انور درآمد. اگر این متن بد خوانده می‌شد، شبیه اخبارورزشی ساعت هشت تلویزیون می‎شد. مهران مدیری انتخاب من و خسرو نقیبی بود. تهیه‌کننده نگران بود که مردم با شنیدن صدای مهران مدیری نخندند چون به هرحال عادت دارند صدای او را در موقعیت‌های کمیک بشنوند. ما فکر می‌کردیم این آدم خیلی باهوش است و مال همین مقطع است.»

شهاب حسینی  - امیر قادری تماشای فیلم "چهارشنبه" را پیشنهاد می کند

 امیر قادری، تماشای این فیلم را در جشنواره فجر پیشنهاد می‌کند:  "چهارشنبه"، یک محصول اجتماعی موثر که سر بزنگاه ساخته شده است

 کافه سینما-امیر قادری: شاید در وهله اول حاصل کار یکی از دنباله‌روان اصغر فرهادی به  نظر برسد. اما چالش اجتماعی جذاب خودش را می‌سازد و در پناه داستان در نگاه اول  ساده و روشن‌اش، دو قطب پیچیده را در برابر هم قرار می‌دهد: وقتی پابند ماندن غیرخلاقانه به «حقوق» و احساسات گذشته، دنیای سازنده آینده را با خطر ویرانی روبرو می‌سازد. جهت‌گیری پیچیده سازندگان فیلم نیز، در مواردی با آنچه انتظارش را در سینمای ایران می‌کشیم، متفاوت است و با همه تلخی، مترقی از آب درامده است. به خصوص که این بار دیگر با یکی دیگر از آن پایان‌های باز وحشتناک همیشگی روبرو نیستیم؛ تمهید پرطرفدار این سال‌ها برای پس زدن مسوولیت از دوش سازندگان فیلم‌ها، از چالشی که خلق‌اش کرده‌اند.

"چهارشنبه" ساخته سروش محمدزاده فیلم ارزانی است و در مدت کوتاهی در لوکیشن‌های محدود فیلمبرداری شده، اما مخاطبش را درگیر می‌کند و فیلمنامه پرجزییات‌اش، تماشاگر را لحظه به لحظه درگیر قصه نگه می‌دارد.

ظاهرا فیلم به این دلیل که پروانه نماش ویدیویی دارد، به گروه هنر و تجربه تبعید شده و امکان حضور در بخش مسابقه جشنواره را از دست داده است اما حواس‌تان باشد که تماشای آن را از دست ندهید. این فیلم‌هایی که من از بخش مسابقه سینمای ایران دیدم، "چهارشنبه" از خیلی‌های‌شان بهتر است.

حرف‌های بیشتر بماند برای روزهای جشنواره و اکران فیلم. فعلا یادی می‌کنم از کار خوب گروه نویسندگان، علیرضا شمس شریفی به عنوان مشاور پروژه و مجری طرح و یوسف وجدان دوست در مقام تهیه‌کننده. شهاب حسینی و نسیم ادبی و دیگر گروه بازیگران و بالاخره کارگردان خوش‌آتیه آن.

سینمای آینده ایران در دست همین گروه نام‌های تازه از راه رسیده و آثار فعلا جمع و جور و ارزان‌قیمت‌شان است. این سینما به آن فضای نفتی دولتی تعلق ندارد که بخواهیم چندان نگران فاسد شدن و هرز رفتن این استعدادها باشیم. بازار رقابتی قوی‌ترشان خواهد کرد. "چهارشنبه" فیلم قابل قبولی است و در اوضاع و احوال کنونی سینمای ایران غنیمت است. ببینیدش.

وبلاگ - پروژه تولد شهاب

 دوستان خوبم، همونطور که می دونین چیز زیادی به تولد شهاب نمونده! طبق  روال هر سال، می تونین دست نوشته ها، تصاویر و ویدئو هاتونو برای وبلاگ  بفرستید. 

 اما علاوه بر اون، من گفتم، یه درخواستی ازتون بکنم. توی 5 جمله بگید که اگر یک روز  شهاب رو می دیدید و وقت رو هم داشتید تا باهاش حرف بزنید، چه چیزهایی بهش می گفتید. سعی کنید خلاق باشید! یعنی دیگه همه مون می دونیم که یک روز اگه شهاب رو ببینیم می گیم که خیلی دوستش داریم و براش احترام قائلیم. غیر از این ها. یه دلیل شخصی. یه چیز جذاب و جالب که برای خود شما شخصا مایه خوشحالیه. چرا شهاب رو دوست دارید و کس دیگه ای رو نه. توی 5 جمله به صورت موردی بگید که چه چیزهایی رو دوست دارید به شهاب عزیز بگید. 

روز تولد، من همه رو، روی وبلاگ می ذارم تا ببینید تا چه حد نظراتتون به هم شبیه هست یا اینکه فرق داره. امیدوارم استقبال کنید، منتظر جملات زیباتون هستم!

وبلاگ - نقد و بررسی قسمت سیزدهم سریال "شهرزاد"

 سلام به همراهان همیشگی وبلاگ! بریم که داشته باشیم نکات قسمت  سیزدهم رو! اگه هنوز اپیزود جدید رو ندیدید برای لو نرفتن داستان، این پست رو  نخونید.

 

 

  • اون صحنه ی قباد و شیرین سر میز صبحانه واقعا دوست داشتنی بود. قباد خیلی دوست داشتنی بود؛ حالا به نظرتون چی تو سرشه؟ چون می دونیم همه که از شهرزاد خوشش می یاد! شاید می خواد یه جوری شیرین رو رام کنه؟! نمی دونم!
  • اون یارو که شیرین می خواست باهاش شراکت راه بندازه مثل آدم آهنی دیالوگ می گه! یعنی هیچکس نبود به جای او بذارن؟ البته شخصیت آن چنان مهمی به نظر نمی یاد اما باز هم! حرف های قباد تو اون صحنه هم جالب بود!

  • خب خوب شد این قضیه رویا و فرهاد هم معلوم شد! فرهاد می خواست هر طوری شده یکیو پیدا کنه تا از فکر شهرزاد بیاد بیرون! اما فکر نمی کنم بتونه به این راحتی ها فراموشش کنه!! حالا این نکته می مونه که آیا زوج اصلی سریال فرهاد و شهرزاد ن که هر طور شده به هم می رسن؟! ا قباد و شهرزاد؟! 
  • این سیمین خیلی بد دیالوگ می گه. خیلی. مونا احمدی بازیگر خوبیه اما نمی دونم چه اصراری بوده که اینطوری حرف بزنه!
  • درسته که سریال خوبه داستان های فرعی زیاد داشته باشه اما بهتره جذابن باشن. حالا حتما باید برای تک تک شخصیت ها یه شوهر/زن پیدا بشه؟! منظورم رابطه ی شاگرد هاشم آقا و دخترشه. اصلا برای من جذاب نیستن. بود و نبودشم هیچ فرقی به حال داستان اصلی نمی کنه. 
  • نمی دونم قبلا گفتم یا نه کاش یه ایپزود فلش بک داشته باشن. مثلا ببینیم فرهاد و شهرزاد چطور با هم آشنا شدن؛ رابطه ی قباد و حشمت چطوری شکل گرفته؟ به نظرم جذاب می شد. اما بعید می دونم ساخته باشن.

دیالوگ های برتر قباد:

-حشمت:"اسمش که یادته؟"

قباد:"قیافه ی نحسش یادم هست!"

-قباد:"اتفاقا از بد حادثه، جای حرفهایی که می خوام بهت بزنم، درست همین جا، جلوی در مستراح ست!"

+ نظر شما در مورد این قسمت چی بود؟!

شهاب حسینی  - عکس هایی بیشتر از فیلم "برادرم خسرو"

 تسنیم: «برادرم خسرو»، اولین فیلم سینمایی احسان بیگلری در مقام  کارگردان است که در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

 «برادرم خسرو»، اولین فیلم سینمایی احسان بیگلری در مقام کارگردان است؛ او و پریسا  هاشم‌پور به‌صورت مشترک فیلمنامه این اثر را به نگارش درآورده‌اند. سعید ملکان هم  تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارد. ناصر هاشمی، هنگامه قاضیانی، شهاب حسینی و بیتا فرهی از بازیگران اصلی «برادرم خسرو» هستند.

احسان بیگلری متولد 62 از تهران است. او کار‌شناسی فیزیک کاربردی دارد و در کانون سینماگران جوان دوره فیلمسازی را گذارنده است. بیگلری سابقه ساخت چندین فیلم کوتاه و مستند را دارد و دستیار کارگردانی در فیلم‌های «اتوبوس شب»، «50 قدم آخر»، «درباره الی»، «گیس بریده» و سریال «پرانتز باز» را دارد. او همچنین نگارش فیلمنامه «نقطه کور» به کارگردانی مهدی گلستانه که متقاضی حضور در بخش فیلم‌های سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر را نیز بر عهده داشته است. بیگلری پیش از این هم مشترکا با محمدرضا هنرمند فیلمنامه «خواهران نازنین» و با سعید فرهادی فیلمنامه سریال «هفت سین» ساختهٔ یدالله صمدی را به نگارش درآورده است. وی تاکنون موفق به کسب جایزه بهترین فیلم برای فیلم «اسباب بازی» از هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های صد ثانیه‌ای شده است.

سعید ملکان امسال در بخش نگاه نو تهیه‌کنندگی دو فیلم «برادرم خسرو» و «ابد و یک روز» را برعهده دارد. هنگامه قاضیانی و شهاب حسینی پیش از این در فیلم «ساکن طبقه وسط» و "برف روی شیروانی داغ" در مقابل هم بازی کرده بودند.

 بیگلری پیش از این اعلام کرده بود که فیلم «برادرم خسرو» شبیه فیلم‌های اواخر سینمای ایران نیست؛ اگر به‌دنبال فیلمی هستید که کمی کنکاش روان‌شناختی داشته باشد و حال و حوصله تماشای فیلمی را دارید که روایت آرام و با صبر و حوصله‌ای دارد، قطعا از تماشای این فیلم لذت می‌برید.

 


  

شهاب حسینی  - «سایه‌های موازی» در نوبت دوم اکران عید نوروز

 بانی فیلم آنلاین: «سایه‌های موازی» که درخواست حضور در جشنواره فیلم  فجر را داشت، قرار است پس از عید نوروز اکران شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم «سایه‌های موازی» به کارگردانی اصغر نعیمی  پس از راه نیافتن به این رویداد فرهنگی- هنری قرار است، در سال 95 اکران شود. بنا بر  این گزارش، اصغر نعیمی کارگردان این فیلم که طی مصاحبه‌ای از اکران «سایه‌های موازی» قبل از جشنواره خبر داده بود، در آستانه فرصت پر کردن فرم برای حضور در جشنواره ثبت‌نام کرد.

پس از اعلام اسامی فیلم‌ها در بخش‌های مختلف جشنواره فیلم فجر و انتخاب نشدن تعدادی از فیلم‌ها که نام «سایه‌های موازی» هم در بین آن‌ها بود و با قرار گرفتن در فضای سینمای قبل از جشنواره، عوامل فیلم تصمیم  گرفتند فیلم را در سال 1395 به نمایش در بیاورند. البته کارگردان این فیلم اصراری به حضور فیلم در جشنواره نداشته است.
تهیه‌کننده این فیلم از اکران این فیلم پس از تعطیلات عید نوروز سال 95 خبر داد.
گفتنی است؛ «سایه‌های موازی» با ایفای نقش ابوالفضل پورعرب،‌ شهاب حسینی، سیامک صفری، هوشنگ توکلی و حدیث فولادوند و سمیرا حسن‌پور به تهیه‌کنندگی علی و حسن توکلی‌نیا ساخته شده است.

شهاب حسینی  - "درخواست سازندگان «آشغال های...» نمایش آن برای هیأت بازبینی جشنواره بود"

 بانی فیلم آنلاین: نشست خبری تشریح برنامه‌های فرهنگی مجموعه شهر  فرش روز گذشته با حضور شهاب حسینی مدیر فرهنگی و سیدمهدی موسوی  مدیر مجموعه در سالن اجتماعات این مجموعه برگزار شد.

 به گزارش بانی فیلم، در این نشست بعد از صحبت های سیدمهدی موسوی مدیر  مجموعه شهر فرش درباره فعالیت های تجاری و فرهنگی این برند، شهاب حسینی پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.
حسینی در ابتدا درباره آثار تولیدی تحت حمایت موسسه شهر فرش گفت: «فیلم «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری در بخش نگاه نو جشنواره حضور دارد که با مشارکت 40 درصدی شهر فرش تولید شده است. فیلم «خورشید نیمه شب» به کارگردانی شبیر شیرازی با هزینه نسبتاً پایینی تولید شد که هم اکنون در مرحله تدوین قرار دارد و به جشنواره فجر نمی رسد. بزودی نیز تولید فیلم «دوربرگردان» را با متنی از عارفه عنایتی قرار است آغاز کنیم».
وی افزود: «متأسفانه سینمای ما این روزها با مشکل سرمایه روبرو است. شرایط نیز به شکلی پیش می رود که اکثر سرمایه گذاران بعد از تولید یک کار به اصطلاح عمومی نقره داغ شده و دیگر سمت سینما نمی آیند. این مسئله در سینما تبدیل به یک معضل شده، به صورتی که باید برای آن چاره ای اندیشید».
حسینی گفت: «در حال حاضر مدیریت شهر فرش با یک برنامه ریزی منظم از فیلمسازان جوان حمایت می کند و امیدوارم این روند در آینده نیز ادامه داشته باشد».
این بازیگر درباره حواشی به وجود آمده نسبت به استعفای خود از سمت مشاور دبیر جشنواره گفت: «با وجود مشغله فراوانی که داشتم تصور کردم می توانم در این زمینه مثمرثمر باشم در حالی که این اتفاق برایم هیچگونه بار تبلیغاتی نداشت. بعد از موضع گیری های دبیر جشنواره فجر نسبت به فیلم «آشغال های دوست داشتنی» در جلسه مطبوعاتی که اتفاقاً من در آن حضور نداشتم، این مسئله مقداری مرا به فکر فرو برد و احساس کردم این نوع برخورد مقداری با اهدافی که از اول برای پیاده کردن آن صحبت کردیم متفاوت است. به هر حال خیلی خوب است که جشنواره طبق برنامه پیش برود و منظم برگزار شود، ولی تمام این ها مسائل زیربنایی نیست».
بازیگر فیلم های سینمایی «سوپراستار» در ادامه گفت: «خیلی تأسف آور است که فیلم محسن امیریوسفی با مجوز ساخت ارشاد به صورت کاملاً قانونی مقابل دوربین رفته سه سال در حالت بلاتکلیفی قرار بگیرد. معتقدم این حق قانونی سازندگان است که فیلم توسط هیأت بازبینی جشنواره دیده و رأی آن صادر شود. متأسفانه در طی این سه سال مصلحت اندیشی های شخصی بر مصلحت اندیشی ها جمعی غالب بوده است. این فیلم حق دارد که حداقل یک بار به نمایش درآید و مردم خودشان آن را قضاوت کنند».
او افزود: «این فیلم در سه دوره مختلف با مشکلاتی مواجه بوده  در حالی که درخواست کارگردانش تنها این بوده که حداقل هیأت بازبینی فیلم را ببینند. به نظرم محسن امیریوسفی در شرایط موجود نجابت به خرج می دهد و فیلم را در کشورهایی اکران نمی کند که استقبال خوبی نیز از آن می کنند».
حسینی در ادامه به مسئله استعفایش اشاره کرد و گفت: «بعد از صحبت های دبیر جشنواره، سه روز نیز صبر کردم تا وی نسبت به اظهاراتش تجدید نظر کند و وقتی دیدم که اتفاقی رخ نمی دهد احساس کردم تمام این مسائل بیشتر در حرف بوده و در عمل اتفاق دیگری رخ داده است. با این حال برای تمام مسوولان جشنواره آرزوی موفقیت می کنم. متوجه هستم که کار بزرگ و سختی را پیش روی خود دارند و همین برنامه ریزی را بسیار سخت می کند».
وی افزود: «البته که الان مقداری دیر شده ولی اگر در روزهای گذشته موضعی اتخاذ می شد که فیلم «آشغال های دوست داشتنی» از حق قانونی خودش برخوردار می شد من نیز انصراف خودم را برای استعفا پس می گرفتم و به سر کارم برمی گشتم. ولی خب این اتفاق متأسفانه رخ نداد».
در ادامه مراسم مهدی موسوی مدیر مجموعه فرش در پاسخ به سوال بانی فیلم مبنی بر چگونگی به نمایش کشیدن برند نام شهر فرش در آثار و اینکه آیا مجموعه برای نشان دادن نام خود لوکیشن خاصی را در اختیار گروه قرار می دهد گفت: «این تصمیمات در جلسات قبل از تولید آثار اتخاذ می شود. از نظرات تمامی افراد حاضر در شورا رأی گیری می شود که نام برند به چه شکل در آثار گنجانده شود. ضمن اینکه آقای شهاب حسینی نیز در تمام تصمیم گیری ها با اختیار تام تصمیم می گیرند که به چه شکل باشد».
حسینی نیز در جواب این سوال گفت: «نام شهر فرش می تواند در تیتراژ حضور درج شود به طوری که این برند مردم را به تماشای اثر دعوت کند ولی بدین شکل نخواهد بود که شرط و شروطی از طرف مدیران این شرکت مبنی بر استفاده از لوکیشن و یا استفاده از محصولات در هنگام فیلمبرداری استفاده شود. خوشبختانه با یک مدیریت آگاه و روشن همکاری می کنیم و این تعامل همیشه بین ما وجود داشته است.

شهاب حسینی  - عکسی تازه از فیلم "فروشنده" ساخته اصغر فرهادی

 این روزها فیلمبردارى "فروشنده" جدیدترین ساخته اصغر فرهادى در تهران  ادامه دارد.

 به گزارش تسنیم، مینا ساداتی، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، بابک کریمی از جمله  بازیگران اصلی این فیلم هستند. از نکات جالب فیلم هفتم فرهادی، حضور چهل بازیگر جوان  است که طی فراخوان تلگرامی تست بازیگری توانستند به این فیلم برسند.

«فروشنده» به زندگى زن و شوهرى مى پردازد که در حال بازى در نمایش «مرگ فروشنده» نوشته «آرتور میلر»هستند.

«فروشنده» برای حضور در بخش ملی جشنواره فیلم فجر، فرمی را پر نکرده است ولی طبق زمان‌بندی‌هایی که پیش‌بینی شده است، احتمالا این فیلم، غافل‌گیری بزرگ بخش بین‌المللی جشنواره فیلم فجر باشد. سال گذشته برای اولین بار بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر از بخش اصلی جدا شد.


شهاب حسینی  - استعفای شهاب حسینی در حمایت از «آشغال‌های دوست‌داشتنی»

فرهنگ > سینما - شهاب حسینی از مقام خود به عنوان مشاور دبیر سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر استعفا داد.
 
 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازیگر «جدایی نادر از سیمین» در نامه‌ای سرگشاده دلایل  استعفای خود را توضیح داد. متن نامه حسینی بدین شرح است : «پذیرش سمت مشاور  دبیر جشنواره ی سی و چهارم فیلم فجر در خلال مشغله ی کاری ام، صرفا به این دلیل بود که تصور مي كردم در اين دوره، وجود نگاهی نو و اندیشه ای تازه موجب عدم تكرار اشتباهات گذشته و رفع نواقص دوره های قبل خواهد شد؛ چراکه در دوره های پیشین، وجود نواقص و اشتباهات بود که آن مهم را از ذات جشنواره بودنِ خود دور کرده و عملا آوردگاه حواشی بعضا تاسف بار نموده بود. 


اما متاسفانه، موضع گیری دبیر جشنواره ی سی و چهارم فیلم فجر در قبال فیلم «آشغال های دوست داشتنی» و اطلاق اصطلاحِ «معضل» به این اثر که با مجوز قانوني وزارت محترم ارشاد ساخته شده و طی چند دوره ی گذشته در محاق بدبینی و سیاه نگری قرار گرفته، امری قابل تامل بوده و نشانگر بطلان تصورات پيشين بنده است. این در حالی است که تهیه کننده و کارگردان فیلم آقای محسن امیر یوسفی صبورانه و بدون ایجاد حواشی، طی سه سال اخیر به لحاظ روحی، مادی و معنوی، فشار و خسارات زیادی را متحمل شده است. 

اینجانب، سید شهاب الدین حسینی به عنوان بازیگر فیلم مذکور در جهت کاهش معضلات دبیر محترم جشنواره فیلم فجر، بدین وسیله از سمت مشاور جشنواره ی سی و چهارم، اعلام انصراف و کناره گیری می نمایم. 

امید که یگانه یار متعال، دل های ما را به نور مهربانی و امید روشن گرداند. 

با احترام 

سید شهاب الدین حسینی»

محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در نشست مطبوعاتی این جشنواره و در پاسخ به پرسشی درباره حضور یا عدم حضور فیلم «آشغا‌ل‌های دوست‌داشتنی» سومین فیلم محسن امیریوسفی در این دوره از جشنواره از آن به عنوان معضل یاد کرده و گفته بود که این فیلم هر سال به معضلی برای جشنواره فیلم فجر تبدیل می‌شود.

شهاب حسینی، هدیه تهرانی، صابر ابر، حبیب رضایی، شیرین یزدان‌بخش، نگار جواهریان و ... از جمله بازیگران فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» هستند. این فیلم طی دو دوره گذشته جشنواره بدون نشان دادن به هیات انتخاب فیلم‌ها از گردونه رقابت کنار گذاشته شد و امسال نیز خواستار حضور در جشنواره است. 

 

شهاب حسینی  - واکنش کارگردان «امتحان نهایی» به حذف فیلمش از جشنواره فجر

 فرهنگ > سینما - عادل یراقی کارگردان «امتحان نهایی»‌ از علت قطعی حذف  فیلمش از لیست فیلم‌های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر اظهار بی  اطلاعی کرد.
 
 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  عادلی یراقی در توضیح علت حذف «امتحان نهایی» از  سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: نفهمیدم که چه اتفاقی افتاد که فیلم من از جشنواره حذف شد. فیلم من در لیست فیلم‌های جشنواره بود، همه چیز درست بود حتی از من خواسته بودند دو دقیقه از فیلم را برای تبلیغات در اختیار جشنواره قرار دهم بعد هم شنیدم که فیلم ممیزی خورده 

البته این خبر به صورت رسمی به من گفته نشده و من این مطلب را در روزنامه اعتماد خواندم.

او در توضیح اینکه چرا«امتحان نهایی» که دومین ساخته اوست، به عنوان فیلم اول در جشنواره شرکت داده شده است،‌گفت: فیلم قبلی من و اولین ساخته‌ام «آشنایی با لیلا» مجوز پخش ویديویی داشت و مجوز سینمایی نداشت با این حال این فیلم در گروه هنر و تجربه اکران شد به همین دلیل فیلم «امتحان نهایی» اولین فیلم سینمایی من محسوب می‌شود.

یراقی در مورد علت ممیزی احتمالی فیلمش گفت: «فیلم من داستانی معمولی داشت نه سیاسی بود و نه پیچیدگی خاصی داشت. فیلم از وزارت ارشاد پروانه ساخت و مجوز نمایش داشت نمی دانم چرا چنین فیلمی باید از جشنواره بدون هیچ توضیحی حذف شود. من اخبار حذف فیلمم را از اخبار شنیدم.»

وبلاگ - نقد و بررسی قسمت دوازدهم سریال "شهرزاد"

 با سلام و امیدوارم حال همگی خوب باشه! قابل توجه اون دسته از دوستانی  که هنوز موفق به دیدن قسمت جدید نشدن، اگه نمی خواین داستان براتون لو  بره این پست رو نخونین!

 

 

بریم سراغ نکات خوب و بد قسمت دوازدهم:

  • می دونم که هر دفعه می گم اما بازی عالی و حساب شده ی شهاب خیلی تو بهتر شدن سریال و هر قسمت تاثیر می گذاره. خیلی واقعی و زیبا نقش رو ایفا می کنه. معرکه س.
  • خب تو این قسمت معلوم شد که شیرین تو خواب راه می ره و اینطور که معلومه اوضاعش خیلی هم درست و حسابی نیست. اما خب این اکرم خیلی مشکوک می زنه! نظر شما در مورد اکرم چیه؟
  • به نظرم فرهاد یه کم داره در مورد این دختر جدیده عجله می کنه. حالا یا به خاطر اینه که زودتر شهرزاد رو از یاد ببره یا هر چی اما بدون هیچ تحقیقی و پرس و جویی داره می ره جلو. اگه دیده باشین که تو قسمت بعد چی قراره اتفاق بیفته حتما می دونین که معلوم می شه این رویا اصلا اون چیزی نیست که نشون می ده. 

  • بعدشم من درست متوجه نشدم چرا می خوان فرهاد رو بکشن؟! 
  • صحنه ی زائدی نداشت این قسمت و تقریبا تو همش یه اتفاقی افتاد. همه فکر می کردیم الان شیرین طلاق می گیره و راحت می شه اما هیچی به این راحتی ها نیست.
  • دیالوگ برتر: "کسی که دو تا زن داره باید یه راست بره جهنم!" - قباد

پ.ن: به نظر می یاد قسمت بعدی خیلی جذاب تر باشه! نظرتون در مورد چیزی که از رویا دیدیم چیه؟

 

شهاب حسینی  - دو فیلم "برادرم خسرو" و "چهارشنبه" در بخش نگاه نو جشنواره فجر

 سینماپرس نوشت: 11 کارگردان نزدیک به یک ماه دیگر در رقابتی سخت و  نفس‌گیر در بخش فیلم اولی های جشنواره فیلم فجر به رقابت خواهند  پرداخت؛ جشنواره‌ای که بدون شک مهمترین جشن پیروزی انقلاب اسلامی  است و مطمئناً برای هر فیلمسازی مطرح شدن اثرش در این رویداد هنری حائز  اهمیت است.

سرانجام پس حاشیه های بوجود آمده و همچنین افشای نام فیلم‌های راه یافته به بخش نگاه نوی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آنهم در روز قبل از نشست خبری دبیر جشنواره توسط برخی خبرگزاری ها، هیئت انتخاب سی و سومین جشنواره فیلم فجر اسامی ۱۱ فیلم سینمایی بخش «نگاه نو» جشنواره یا همان فیلم اولی ها را اعلام کرد که در گزارش ذیل با این فیلم‌ها آشنا خواهید شد.

احسان بیگلری در «برادرم خسرو» برای نخستین بار کارگردانی یک فیلم سینمایی را تجربه می‌کند. فیلمنامه این اثر به صورت مشترک توسط او و پریسا هاشم‌پور به نگارش درآمده و اولین اکران آن در جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

فیلم سینمایی «برادرم خسرو» روایت ماجرای دو برادر است که به اجبار چند وقتی را با هم سپری می‌کنند.

عواملی که در ساخت این فیلم سینمایی همکاری دارند عبارتند از: کارگردان: احسان بیگلری، نویسنده:احسان بیگلری و پریسا هاشم پور،مدیر فیلمبرداری:محمدرضا جهان پناه،تدوین: مصطفی خرقه پوش، مشاور کارگردان: کیومرث پوراحمد، طراح صحنه و لباس : بابک کریمی طاری ، صدا بردار: مسیح حدپور سراج ، طراح گریم: محمد کلاهدوز، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: امیر سیدی ، دستیار دوم کارگردان: بهنام راهنمایی، مدیر تولید و مجری طرح: طاهر امانی، منشی صحنه: فائزه گرکانی ، عکاس: علی نیک رفتار، مدیر رسانه‌ای:مهسا همتی، دستیار کارگردان: مازیار حاجتی ، گروه فیلمبرداری: سعید براتی، محمد کریمی، حسن لشگری، سعید خضریان، مهدی براتی، سجاد براتی،گروه صحنه و لباس: میثم علی اکبر، نفیسه ناصرنیا، حامد اصلانی، عیوض حسینی، امیر دهقان، مصطفی حسینی، صبا پورمحمود، گروه صدابرداری: سید ایمان بازیار، آرش هوجقانی ، دستیار تدوین: سید سیاوش نقشبندی، امور لابراتوار، حمیدرضا فطورچیان مدیر صحنه: داوود ورپایی، مدیر مالی: اصغر تیموری مقدم ، مدیر تدارکات، مرتضی کریمی، گروه ندارکات:اسماعیل فتاحی، آرش مهری، جلال شعبانی نادر، سرمایه گذار: مجموعه شهرفرش، محمود مرویان، شهاب حسینی و سعید ملکان، تهیه کننده:سعید ملکان.

چهارشنبه ساخته سروش محمدزاده

هیچ کدام از نقش های اصلی فیلم «چهارشنبه» از ستارگان سینما نیستند اما حضور شهاب حسینی دراین فیلم و اکران خصوصی فیلم در مجموعه فرهنگی شهر فرش باعث شهرت فیلم شد. اما این فیلم هم در بخش نگاه نو نتوانست حضور پیدا کند.

وبلاگ - نقد و بررسی قسمت یازدهم سریال "شهرزاد"

 همراهان خوب وبلاگ امیدوارم همگی خوب باشید! اگر تا الان قسمت جدید  سریال "شهرزاد" رو ندیدید، پس بهتره برای لو نرفتن داستان ادامه ی پست رو  نخونید!

 

 خب سریع بریم سراغ نکات این قسمت:

  • قبل از هر چیز، سکانس های توی سینما، نمایش کلیپ واقعا بد بود. من به هیچ وجه، هیچ وقت طرفدار کلیپ تو سریال نبودم و نیستم. اصلا متوجه نمی شم چرا باید کلیپ تو سریال پخش بشه. آهنگ مشکل نداره اما وقتی که روی صحنه های جدید پخش بشه نه اینکه کلاژی از قسمت های قبلی پخش بشه و روش آهنگ بذارن. از طرفی قاطی کردن ش با صحنه های فیلم بر باد رفته، بدترش هم کرده بود. واقعا خیلی نچسب بود اون بخش و اصلا لذت نبردم.
  • من خودم فکر نمی کردم رویا (اسمشو درست می گم؟!) یعنی همون که غزل شاکری نقششو بازی می کنه، فکر نمی کردم بچه داشته باشه. غافلگیری جالبی بود و باید دید فرهاد تا کجاها حاضره به خاطره این دختر بره! 
  • از این قباد بالاخره یه کم روبروی شیرین وایساد خوشم اومد. البته می دونیم که قبلانا هم این کار رو کرده اما این که اینبار به خاطر شهرزاد این کار رو کرد خیلی بیشتر مزه داد. 

  • باید به پریناز ایزد یار یه خسته نباشید گفت. چون دقیقا نقششو رو باور کرده و کاری می کنه که مخاطب از شیرین نفرت داشته باشه!! به نظرتون شیرین اون معجون اینا رو برای چی می خواست؟! 
  • کم کم داره از شهرزاد خوشم می یاد. اینکه نقش اول سریال یه زن هست که سر اعتقادات و عقاید وایمیسه به نظرم چیزیه که باید بهش بیشتر پرداخته شه. الان همه جا وقتی از سریال تعریف می کنن، می گن خوبه چون یه داستان عاشقانه س. این درست، اما کسی به شخصیت شهرزاد اشاره نمی کنه که به عنوان نقش اول زن داره نشون می ده که زن ها باید برای روی پای خودشون وایسن و سریع تسلیم نشن. اینکه شهرزاد باز هم می خواد درسشو ادامه بده یا اینکه حرف زور رو قبول نمی کنه، به عنوان یک زن خیلی قابل تحسینه. تو این دوره زمونه ی تبعیض جنسیتی تو جامعه، اینکه نقش اول سریال اینطوری محکم باشه، خیلی خوبه. امیدوارم به این قضیه تو نقدها توجه بشه.
  • همه ی این قسمت (بدون در نظر گرفتن بخش کلیپ) خوب بود تا اینکه رسیدیم به صحنه ی توی ماشین بزرگ آقا!!!!! در مورد کرمان!!!!! به نظرم خیلی وصله ای بود! خیلی زیاد! انگار که بعد از اون جنجاله، سریع برن یه صحنه بگیرن، چون واقعا اضافی و بی ربط بود. خیلی خیلی حرکت بدی بود. اینجور رفتارهاست که باعث می شه هیچ کس نتونه هیچی بگه تو فیلمها و سریال ها. به هیچ کس هیچی نمی شه گفت مبادا اینکه بهشون بر بخوره. تازه وقتی هم ناراحت می شن سریع یه اعلامیه جوابیه یا مثل این، صحنه ی وصله ای می ذارن تو کارهاشون تا همه چیز رو راست و ریس کنن و در واقع سر و صداها رو بخوابونن. می دونم اگر می خواستن ادامه ش بدن داستان دار می شد (سرزمین کهن رو یادم نرفته هنوز!) اما در کل اگر بخواد این رویه پیش گرفته بشه، مردم دیگه می خوان هر حرفی رو به خودشون بگیرن و هیچ کس هیچ حرفی نمی تونه بزنه.
  • صحنه ی آخر بین قباد و شیرین، شهاب یه کم مثل "سوپراستار" بود، نه؟!

+ نظر شما در مورد این قسمت چی بود؟!

 

شهاب حسینی  - فیلم "چهارشنبه" راهی جشنواره فجر شد

 بانی فیلم آنلاین: فیلم «چهارشنبه» به کارگردانی سروش محمدزاده اواخر  سال گذشته کلید خورد و اکنون پس از اتمام مراحل فنی برای نمایش در  جشنواره فجر آماده است.

 به گزارش بانی فیلم، این اثر اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند سروش محمدزاده است. او  پیش از این ساخت هفت فیلم مستند و تدوین بیست و دو مستند و همچنین تدوین پنج فیلم ویدیویی را بر عهده داشته است.
طی آخرین مراحل فنی فیلم "چهارشنبه"، صداگذاری آن توسط علیرضا علویان صورت گرفته و علی بیرنگ ساخت موسیقی را بر عهده داشته است.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: آن‌ها نمی‌دانستند اتفاقی می افتد که چهارشنبه را برایشان روزی متفاوت خواهد کرد...
در این فیلم بازیگرانی چون شهاب حسینی، نسیم ادبی، آرمان درویش، هستی مهدوی، امیرحسین شام بیاتی، الهام حاج فتحعلی، گیتی قاسمی، نیما راد، پیام اینالویی، رسول ادهمی، فرخنده فرمانی زاده، فرهاد محمدی، فرشاد محمدی ... بازی می‌کنند.
عوامل فیلم چهارشنبه عبارتند از تهیه‌کننده: یوسف وجدان دوست، کارگردان: سروش محمدزاده، مجری طرح: علیرضا شمس شریفی، نویسندگان فیلمنامه: پیمان ناجی و سروش محمدزاده براساس طرحی از فرامرز وجدان دوست، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، مدیرتولید: محمدرضا منصوری، صدابردار: بابک اردلان، طراح گریم: ایمان امیدواری، طراح صحنه و لباس: محسن غلامی، تدوین: سروش محمدزاده، اسماعیل ترکزاد، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، موسیقی: علی بیرنگ، عکس: رز ارغوان آذر، بابک برزویه، مدیر رسانه‌ای: مهسا همتی.

شهاب حسینی  - یکی از چهره های برتر سایت "برترین ها"

 اوایل نمیشد جدی اش گرفت؛ یک مجری تین ایج پسند که احتمالا بر اساس چهره و  چشم و ابرو وارد دنیای بازیگری شده و نباید به عمر بازیگری اش امید داشت، مثل خیلی  های دیگر که هیچ نشانی از آن ها نیست دو روزی هستند و بعد ...اما حالا دشوار است  سینمای دهه نود را بدون او تصور کنیم.

 بچه حزب اللهی دلشکسته، احمد مردد درباره  الی، حجت افسار گسیخته ی جدایی نادر از سیمین، رضای ترحم بر انگیز حوض نقاشی،  امین ویران شده پرسه در مه، کوروش بی اخلاق سوپر استار ....همین گوناگونی نقش ها نشان از جسارت شهاب حسینی دارد. بازیگری که این هفته ها نگین انگشتری «شهرزاد» شده است. قبادی که عمیق پرداخت و اجرا شده و تنها کاراکتری است که در مقابل یک عمر تجربه ی علی نصیریان کم نمی آورد، همپای او پیش می رود و بار جذابیت شهرزاد را به دوش می کشد.

قدرت بازیگری آقای بازیگر را اگر بهتر بخواهید درک کنید به مثلث شبیه سازی شده «کیمیا» دقت کنید، جای شهاب حسینی، پورسرخ را بگذارید که در استایل پشت بازوهایش مانده و همچنان مانده، پورسرخ که قیاس مع الفارق است، اصلا با هر که دوست دارید مقایسه اش کنید، نه عصیانش جعلی است، نه تحول اش باسمه ای است، نه عشقش لوس است، نه مستی اش نمایش است، او حتی تزلزل را هم واقعی اجرا می کند، نفرت دارد می خندد، می خندد شرم دارد. چند نفر مثل او می توانند چند احساس را توامان و به درستی اجرا کنند؟

شهاب حسینی  - چرا سریال "شهرزاد" پر بیننده شده است

 شهرزاد در عرصه شبکه نمایش خانگی، پدیده‌ای نوظهور و ‌بی‌رقیب به شمار  می‌رود.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک»؛ شبکه نمایش خانگی، تقریبا اولین بار در سال ٨٩ با  مجموعه طنز قهوه تلخ مهران مدیری قدرت اثرگذاری خود را به رخ کشید و ثابت کرد که  می‌توان میلیون‌ها نفر از مردم را وادار به تماشای یک مجموعه کرد ولی نه به سبک سریال‌هایی که از شبکه‌های سیما به‌طور رایگان پخش می‌شوند، بلکه مجموعه‌ای که مردم برای تماشای هر سه قسمت آن، باید هر هفته یک دی‌وی‌دی خریداری می‌کردند.

اولین ملودرام عاشقانه‌ای که توانست به فروشی تا حدی قابل قبول در شبکه نمایش خانگی دست یابد، قلب یخی بود، اما توزیع نامنظم، پرش‌های فیلمنامه‌ای، فیلمنامه‌ای که در برخی قسمت‌هایش نامأنوس بود، باعث شد تا بسیاری طرفدار فیلمنامه‌نویسی حامد عنقا شوند و بسیاری هم منتقد جدی سبک داستان‌پردازی و سوژه‌یابی او.

از این رو خلأ یک ملودرام عاشقانه که بتواند تمام ذائقه‌ها را با خود همراه کند، در شبکه نمایش خانگی همواره احساس می‌شد و هیچ مجموعه‌ای، نتوانسته بود آن‌قدر فروش کند که شهرت و‌محبوبیتش، با مجموعه‌هایی که از سه شبکه اصلی سیما، به‌طور رایگان برای تمام مردم کشور پخش می‌شود، قابل قیاس باشد.

از این رو شهرزاد در عرصه شبکه نمایش خانگی، پدیده‌ای نوظهور و ‌بی‌رقیب به شمار می‌رود که با احتساب فروش بالای آن و دست‌به‌دست شدن دی وی دی‌های شهرزاد بین مردم، به جرأت می‌توان این مجموعه را از برخی از مجموعه‌های سیما، پرمخاطب‌تر ارزیابی کرد.

طی این سطور، بنا نیست تا مجموعه شهرزاد نقد شود بلکه هدف، ذکر علل موفقیت در فروش و جلب رضایت بالای مخاطبین است. ذکر نکات زیر پیرامون این موضوع، مفید به نظر می‌رسد:

١- فیلمنامه قاعده‌مند و فضای عاشقانه

هر‌چه فیلمنامه‌هایی قاعده‌مند و روان در‌ هالیوود به‌عنوان اصلی مبنایی و مورد اجماع اکثر قریب به اتفاق نویسندگان و کارگردانان، پذیرفته است، اما بسیاری از فیلمسازان داخلی، گمان می‌کنند نوآوری به معنای ساختارشکنی‌های ‌بی‌منطق و روایت‌های ضدقصه است؛ اما شهرزاد، روایتی منطقی، جذاب و با گره‌افکنی‌ها و گره‌گشایی‌های به موقع و باورپذیر، توانسته به مخاطب بقبولاند که می‌تواند برای او قصه‌گویی از جنس شهرزاد قصه‌گوی هزار و یک شب باشد.

٢- تماشای هنرنمایی سه نسل بازیگران نام آشنا

برای هر مخاطبی، جذاب است که در بستری تاریخی، عاشقانه‌ای را تماشا کند که در آن هنرمندان شاخص سه نسل سینمای ایران، هنرنمایی می‌کنند. نمی‌توان جذابیت حضور سیدشهاب‌‌الدین حسینی برای مردم را در مجموعه شهرزاد، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ها برای مخاطب، نادیده گرفت.

قباد شهرزاد، از آن نقش‌هایی است که اگرچه در ابتدا به نظر نقش اصلی نمی‌آید، ولی هیچ نویسنده‌ای نمی‌تواند فیلمنامه‌ای بنویسد و هیچ کارگردانی نمی‌تواند مجموعه‌ای بسازد، که توانمندترین و شش دانگ‌ترین بازیگر جوان سینمای ایران، در آن بازی بکند و وسوسه نشود تا پیچیده‌ترین شخصیت و متنوع‌ترین موقعیت‌ها را در فیلمنامه، در خدمت آن بازیگر، دراماتیزه نکند. قباد شهرزاد نیز از همان نوع نقش‌هاست که فقط شهاب حسینی می‌توانست از پس آن ‌بی‌کم و کاست بر‌بیاید.

نقش‌آفرینی‌های مخاطب‌پسند و هنرمندانه علی نصیریان،‌ ترانه علیدوستی، پریناز ایزدیار، محمود پاک‌نیت، محمدمهدی سلطانی سروستانی، مصطفی زمانی، گلا‌ره عباسی، هومن برق‌نورد و دیگر بازیگران این مجموعه، نشان از انتخاب درست هنرپیشگان برای نقش شان و از دیگر سو، محصول بازی گرفتن یک کارگردان توانمند از این بازیگران است که باعث شد از منظر مخاطب، بازیگران و نقش‌ها، قواره هم دوخته شده باشند.

٣- وقتی علیرضا قربانی و محسن چاووشی، برای یک مجموعه آواز سر می‌دهند

وقتی چاووشی برای یک مجموعه، سه بار آواز می‌خواند و علیرضا قربانی هم برای همان مجموعه‌ ترانه‌سرایی می‌کند، وقتی فردین خلعتبری و امیر توسلی، موسیقی متن همان مجموعه را می‌سازند، یعنی اتفاقی نادر در عرصه موسیقی متن و ‌ترانه‌های تیتراژ مجموعه‌های تولید شده چه در سیما و چه در شبکه نمایش خانگی و نیز نشان از فهم جایگاه در نگاه حسن فتحی کارگردان، محمد امامی ‌و سیدمحمدهادی رضوی، تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار شهرزاد دارد. شاید کمتر تهیه‌کننده و سرمایه‌گذاری حاضر می‌شدند این گونه هزینه‌ای را متقبل شوند، ولی نتیجه این سرمایه‌گذاری روی تیتراژ و حس آفرینی ‌ترانه‌های شهرزاد، باعث می‌شود تا از این پس، بسیاری از کارگردان‌های دیگر هم به سرمایه‌گذاری بیشتر روی موسیقی سریال، رو بیاورند.

شهاب حسینی  - 10 دلیل برای دیدن سریال "شهرزاد"

 سی نت: تاریخ برای حسن فتحی همیشه بهانه‌ ای بوده برای روایت‌ عاشقانه‌  های ناب.
 اصغر نعیمی نویسنده و منتقد سینما 10 دلیل عمده برای تماشای سریال «شهرزاد» را به  زبان آورده است که به شرح زیر می باشد: 



1. تاریخ به او امکان می‌دهد تا فراتر از زمان و مکان امروز رفته و در باره عشق افسانه بسازد، پس برای او مهم نیست که بستر داستان روایت زندگی فیلسوفی هم‌چون ملاصدرا است (روشن‌تر از خاموشی) یا شرح قرار گرفتن ایران در هیاهوی جنگ جهانی (مدار صفر درجه) یا حکایتی غریب درباب لاتی آسمان جُل که شاهزاده خانمی او را به اجرای تعزیه در دوره ممنوعیت رضاخانی وادار می‌کند، در همه احوال فتحی کار اصلی‌اش و تمرکزش شرح همان دلبستگی است و باقی قضایا محملی بیش نیستند.

2. شهرزاد را باید دید چون یک داستان عاشقانه ناب و دیدنی است.

3. چند وقت پیش داشتم فکر می‌کردم اگر قرار باشد پنج سریال ایرانیِ مورد علاقه‌ام را انتخاب کنم، بعد از هزار دستان مرحوم علی حاتمی و دایی جان ناپلئونِ تقوایی/ پزشکزاد، سه تای بعدی این فهرست را حسن فتحی با میوه ممنوعه، مدار صفر درجه و شب دهم، به خود اختصاص داده. شهرزاد را باید دید چون حسن فتحی آن را ساخته.

4. حالا بعد از آن سریال‌های دیدنی؛ شهرزاد به گمانم تمام تجربه‌های قبلی حسن فتحی به بار نشسته‌اند و با اثری مواجهیم به غایت جذاب، فکر شده و از همه مهم‌تر برخلاف رسم روز سریال سازی این روزها کاملاً عاری از شلختگی، تر و تمیز و شکیل و چشم‌نواز در شکل و ساختار بصری با داستانی پرملاط و که در این چند قسمت ابتدایی حتی یک لحظه از نفس نمی‌افتد و با قدرت و اقتدار جلو می‌رود.

5. فتحی امکان سریال‌سازی برای شبکه خانگی را جدی گرفته و از آن یک فرصت مناسب ساخته تا بهترین کارش را ارائه کند، در این مسیر مطلقاً کم‌فروشی نشده، چه در قصه و چه در تولید و پروداکشن سازندگان شهرزاد گشاده‌دستانه به میدان آمده‌اند و آن‌چه را که باید هزینه کیفیت کرده‌اند و این از سر و شکل کار کاملاً پیداست. در دوره‌ای که کم فروشی در سینما و تلویزیون دارد به سنت و عادت تبدیل می شود و فقر و صرفه‌جویی کارها را از سر و شکل انداخته تماشای کار خوش سر و شکل شهرزاد لذت‌بخش است.

6. شهرزاد در اجرا جزییات خوبی دارد و مشخص است با وسواس ساخته شده، تصاویر افشین احمدی چشم‌نوازند، طراحی صحنه و لباس خوب و متناسب و کار چهره‌پردازی سعید ملکان مثل همیشه غیر متطاهرانه اما درخشان در ساختن تیپ و چهره‌هاست. مشخص است فتحی و گروهش به درستی و برخلاف سایر آثار تاریخی مرسوم، در نورپردازی، آرایش صحنه و طراحی لباس‌ها از رنگ‌های گرم و حتی تند نترسیده‌اند.

7. چینش بازیگران سریال فوق‌العاده است، همه در جای درست خود ترکیبی متنوع و در عین حال هماهنگ و متناسب ساخته اند، این میان شهاب حسینی و ترانه علیدوستی هر چند مثل همیشه فوق‌العاده‌اند و بازی بقیه بازیگران، به خصوص مهدی سلطانی، محمود پاک‌نیت، پریناز ایزدیار و مونا احمدی استاندارد بالا و خوبی دارد، اما درخشش چشمگیر کار از آن استاد نصیریان است که یک پدرخوانده ایرانی را با تمام ظرافت‌ها و ریزه‌کاری‌هایش، بدون کم‌ترین غلو، درشت‌نمایی و رفتارهای متظاهرانه که معمولاً اولین دستاویز بازیگران در اجرای چنین نوع نقش‌هایی است، و با مهارت تمام بازی کرده. حضور استاد نصیریان در شهرزاد دیدنی است و دست‌مریزاد دارد.

8. شهرزاد قصه دارد.

حسن فتحی اهمیت داستان را می داند و از آن مهم‌تر این‌که داستان‌گوی خوبی است، به خصوص در عرصه سریال بسیار بهتر عمل می‌کند، گویی گسترده‌گی و فراخی زمان سریال برای داستان‌هایی که او دوست دارد امکان بهتر و قالب مناسب‌تری است.

حالا در شهرزاد داستان پرکشش و طراحی شخصیت‌ها دقیق و جذاب است. تا این جا، هر قسمت پُر و پیمان نوشته شده و به اندازه کافی اوج و فرود و کشش دارد تا برای ادامه سریال و دیدن قسمت بعدی شوق و انگیزه داشته باشیم. حسن فتحی با شهرزاد یک بار دیگر اهمیت داستان خوب و خوب داستان گفتن را به ما یادآوری می‌کند. شهرزاد را باید دید به خاطر داستان خوب و شخصیت‌های جذابش.

9. شهرزاد ثابت می‌کند در دنیای امروز ملودرام خوب نوشته شده و خوب ساخته شده، هنوز کار می‌کند، جواب می‌دهد و تاثیر می‌گذارد، البته اگر با اعتقاد به سراغ آن برویم، فتحی شهرزاد را با اعتماد به نفس تمام ساخته و برخلاف رسم روز نه از ملودرام ساختن ترسیده و نه موقع ساختن آن دست و دلش لرزیده. با علاقه و اعتقاد کارش را کرده و تا ته خط رفته. نمی‌شود ملودرام بسازی و هم‌زمان ضد قراردادهای ژانر عمل کنی و نگران منکران و منتقدین باشی و بخواهی اطوارهای روشنفکرانه را قاطی روایت کنی. فتحی با هوشمندی دریافته که در کار با ژانر باید روراست بود و قواعد بازی را رعایت کرد، حاصل این اعتقاد و اعتماد به خود و ژانر البته تاثیر‌گذار از کار درآمدن اثر است. شهرزاد ملودرامی دیدنی و تاثیرگذار است و در این روزگار کمدی‌های ارزان و سبک و یا داعیه‌های شبه‌روشنفکری سینمای اجتماعی، چه چیزی بهتر از تماشای یک ملودرام جاندار و خوب؟

10. به اول یادداشت برگردم.

شهرزاد یک داستان عاشقانه‌ی تراژیک است، یک فیلم عشقی با تمام ویژگی‌های خوب آن. راستش را بگویم و خلاص. فیلم عشقی خوب و لحظات خوب یک فیلم عاشقانه هنوز هم من را زیر و رو می‌کند.

مثل پایان قسمت پنجم که شهرزاد بر سر قرار با فرهاد آمد و آب پاکی را روی دست او ریخت که دیگر رابطه‌شان تمام شده و هیچ وصلی میان‌شان ممکن نیست و فرهاد باید بی‌خیال او شود، بعد از کافه آمد بیرون و گوشه خیابان بغضش ترکید و همان‌طور که گریه می‌کرد صدای محسن چاوشی روی تصویر آمد که با آن صدای جادویی‌اش خواند:

“همه جا رو گشتم کجایی عزیزم

بیا تا رگامو تو خونت بریزم

بیا روتو رو کن منو زیر و رو کن

بیا زخم‌هامو یه جوری رفو کن…”

یا آن‌جایی که نصیریان در جواب شهرزاد که پرسید چرا میان این همه دختر من را برای ازدواج با دامادت انتخاب کردی، با چشم‌های یک عاشقِ پنهان‌کار و پرده پوش نگاهش کرد و گفت:

” من این حروف نوشتم چنان‌‌که غیر ندانست

تو هم ز روی کرامت چنان بخوان که تو دانی…”

شهاب حسینی  - "شهرزاد"، کیمیایی در برهوت شبکه نمایش خانگی

 بانی فیلم آنلاین: سریال «شهرزاد» با داشتن بازیگرانی حرفه ای ،کارگردانی  مولف و یک تیم تهیه کاربلد توانست نظر مخاطبان و منتقدان را به خود جلب  کند.

 نام «شهرزاد» همواره برای ایرانیانی که اهل مطالعه باشند حالت نوستالژیک دارد. از  زمانی که شخصیت اول قصه های هزار و یک شب «شهرزاد» نام گرفت تا امروز که این نام روی یکی از سریال های پر مخاطب شبکه نمایش خانگی گذاشته شده، «شهرزاد» موفقیت های زیادی در جذب مخاطبان بدست آورده است.
با نگاهی به تاریخچه شبکه نمایش خانگی خواهیم فهمید که این رسانه در سال 89 با پخش سریال «قهوه تلخ» رنگی جدید به خود گرفت اما چندی بعد با تولید سریال هایی که از لحاظ محتوا چنگی به دل نمی زد وارد رکود شد تا اینکه «شهرزاد» حسن فتحی با آمدنش این شبکه را تا حدی نجات داد.
«شهرزاد» که پیش از این « روزی روزگاری عاشقی» نام داشت در 26 قسمت 60 دقیقه‌ای به روایت یک عاشقانه پرفراز و نشیب در دهه سی شمسی می پردازد.
ترانه علیدوستی ایفای نقش شهرزاد را برعهده دارد و شهاب حسینی ، علی نصیریان و مصطفی زمانی او را در روایت قصه «شهرزاد» یاری می کنند.
«شهرزاد» تا قسمت هفت توانست جمع زیادی از مخاطبانش را راضی نگه دارد اما یکی از سکانس های قسمت هشت این سریال سبب شد« شهرزاد» نیز اسیر حاشیه شود.در دقایق 25 تا 28 قسمت هشتم این سریال پریناز ایزدیار که نقش شیرین، دختری افاده ای و ایرادگیر بزرگ آقا خان آن زمان را بازی می کند، پس از سه ماه اقامت در کرمان به تهران و نزد پدرش برمی گردد. شیرین که به دلیل مشکلات خانوادگی به کرمان و نزد عمه اش سفر کرده و پس از سه ماه به تهران برگشته ابتدا در پاسخ به این سوال پدرش که می پرسد «انگار خیلی خوش گذشته که دو هفته شده سه ماه؟»و او می گوید: خوش که چه عرض کنم آقا جون، تهرون کجا بقیه جاها کجا، همش خاکی خلی، در و داهاتی. شیرین چند دقیقه بعد و هنگام صحبت کردن با پسرعمویش «قباد» هم ابتدا در پاسخ به این سوال قباد که می پرسد «خوش گذشت؟» با لحن تمسخر آمیزی می گوید «خیلی» و چند دقیقه بعد با گفتن این جمله که انتظار سوغاتی نداشته باشید و چی می آوردم که بهترش اینجا نباشد می گوید: خفه شدم از اینقد که آن جا (کرمان) همه چی بوی خاک و خل و پهن می داد.
همین دیالوگ ها سبب شد هموطنان کرمانی مان رنجیده خاطر شوند تا جایی که نماینده آنها در مجلس هم به این مسئله اعتراض کرد و حتی در این باره به وزیر ارشاد تذکر داد.
حسن فتحی کارگردان این سریال هم ساکت ننشست و در پاسخ به این اعتراضات گفت:جایگاه فرهنگی و اقتصادی رفیع مردم هنرپرور کرمان در تاریخ ایران بر کسی پوشیده نیست و مایه مباهات است.
او با توجه به قسمت های بعدی سریال شهرزاد، این چنین توضیح داد: در بخشی از قسمت یازدهم سریال نه تنها معلوم می شود که خانواده شیرین که در واقع -شخصیت منفی و افاده ای قصه است- کرمانی نیستند بلکه مردم نجیب و نازنین کرمان مورد ستایش قرارمی گیرند.
پریناز ایزدیار، بازیگر نقش شیرین در سریال «شهرزاد» در واکنش به دلخوری مردم کرمان از دیالوگش در این سریال گفت: بسیار تعجب کردم، واقعا نمی دونم به این حرف ها باید خندید یا گریه کرد. عزیزان دل کرمانی، هم وطن های نازنین من ، اول اینکه داستان سریال شهرزاد مربوط به سال 1332 است و آن زمان هیچ شهری حتی تهران ذره ای به شکل امروز نبود. دوم اینکه شیرین قصه پری ناز ایزدیار نیست و با توجه به شخصیت ناز پرورده ای که دارد از رفتار اجتماعی درست و ادبیات کلامی درستی برخوردار نیست و بارها و بارها شاهد حرف ها و رفتارهای اینچنینی از او بوده ایم، بنظرم بعضی ها با کامنت هایشان در این هشت قسمت خیلی کم لطفی کردند و از کاه کوه ساختند به هر حال امیدوارم این سوءتفاهم برطرف بشود، همه جای ایران برای من زیباست و نه فقط روی شهر خودم، روی کشور و مردم عزیزم هم تعصب دارم.
همچنین حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری اش در باره این موضوع گفت: در سریال شهرزاد توهینی به قشر یا استانی صورت نگرفته است. این فیلم قابل دفاع است و در ادامه آن ، مردم کرمان در سریال تجلیل می شوند البته در بعضی نقدهایی هم مطرح‌ شده است .
در این میان ما هم با چند تن از کارگردانان درباره این سریال هم صحبت شدیم و نظرشان را راجع به محتوا و کیفیت «شهرزاد» پرسیدیم.
آرش معیریان درباره سریال «شهرزاد» گفت: شهرزاد یک اثر فاخر و باکیفیت است البته از حسن فتحی که کارگردان خبره و کار بلدی است کمتر از این هم انتظار نمی رود. وی در باره دلایل موفقیت این سریال افزود: برای موفقیت یک اثر عوامل مختلفی باید دست بدست هم دهند تا یک سریال گل کند. در شهرزاد هم کارگردان ،تهیه کننده ، طراحان لباس و گریم و یک یک اجزا درست و سر جای خود هستند. معیریان در باره اتفاقی که برای«شهرزاد» پیش آمد گفت: من با حسن فتحی همکاری داشته ام و با توجه به شناختی که از وی دارم مطمئن هستم که در کارهایش قصد توهین به هیچ قشر و گروهی ندارد و مطمئنا در قسمت های بعدی این سریال هموطنانمان شاهد خواهند بود که این سریال به آنها توهین نکرده است.
حسین تبریزی کارگردان تلویزیون نیز درباره سریال «شهرزاد» به خبرنگار ما گفت: شک ندارم که این سریال جزو بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی است چون حس فتحی،کارگردان مولف تلویزیون به حساب می آید. وی افزود: این سریال از لحاظ بصری و هنری قابلیت های زیادی دارد و بنظرم جای چنین کارگردانان کاربلدی که تلویزیونی هم به حساب می آیند در تلویزیون خالی است.
سیروس تسلیمی کارگردان سینما نیز در باره این سریال به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت:به نظر من سریال شهرزاد ،سریالی هنری است و قصد توهین به هیچ کس را ندارد. این سریال توانسته است درجذب مخاطب موفق عمل کند زیرا علاوه بر کارگردان باتجربه و کاربلد و بازیگران ستاره تبلیغات گسترده ای هم دارد.وی افزود: از همه دوستداران هنر می خواهم در هنگام مشاهده یک سریال صبر به خرج دهند زیرا تولید چنین سریال هایی باعث دور شدن مردم از ماهواره و جاری شدن فرهنگ ایرانی در زندگی جوانان می شود.
به هر حال سریال«شهرزاد» با توجه به قصه جذاب ،بازیگران باتجربه و کاربلد و کارگردانی درست و دقیقی که دارد کیمیایی در برهوت شبکه نمایش خانگی به حساب می آید و با یک اشتباه نمی توان قصاصش کرد. باید منتظر ماند و دید در قسمت یازدهم این سریال از کرمانی ها دلجویی می شود و آیا «شهرزاد» همچون گذشته برای تمام مخاطبانش قصه های جذاب روایت خواهد کرد؟.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

شهاب حسینی  - عکس های فیلم "برادرم خسرو" + ارسال فیلم به جشنواره فجر

 به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نسخه اولیه  فیلم سینمایی «برادرم خسرو» برای بازبینی هیات انتخاب به جشنواره فیلم  فجر ارائه شد. این فیلم در حالی برای نمایش هیات انتخاب آماده شده که  مراحل فنی را پشت سر می گذارد.

 تدوین فیلم سینمایی «برادرم خسرو» مدتی پیش توسط «مصطفی خرقه پوش» آغاز شده بود و اکنون به راف کات رسیده است.   

فیلم سینمایی «برادرم خسرو» به زودی وارد مرحله صداگذاری شده و پس از اتمام مراحل فنی و در موعد مقرر، نسخه نهایی آن به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تحویل داده خواهد شد. 


فیلم «برادرم خسرو» نخستین تجربه کارگردانی «احسان بیگلری» در مدیوم سینما است و احتمالا در بخش نگاه نو سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شرکت خواهد داشت. 

این فیلم که به تهیه کنندگی سعید ملکان و سرمایه گذاری مجموعه شهر فرش، محمود مرویان، شهاب حسینی و سعید ملکان ساخته شده است، ماجرای دو برادر را روایت می کند که مجبور هستند مدتی را با هم زندگی کنند. 

بیتا فرهی، شهاب حسینی، هنگامه قاضیانی و ناصر هاشمی نقش های اصلی فیلم سینمایی «برادرم خسرو» را بر عهده دارند. بنابراین حسینی و هاشمی در این اثر برای دومین بار مقابل یکدیگر به ایفای نقش می پردازند.


 

وبلاگ - نقد و بررسی قسمت دهم سریال "شهرزاد"

 سلام به همه ی همراهان وبلاگ. قبل از هر چیز ممنونم ازتون که تو این بحث  ها شرکت می کنید. با وجود اینکه کلی جاها هست که می تونین نظرتون رو  بذارید باز هم می یایید تو این وبلاگ قدیمی و نظرهای خوبتون رو می نویسید  واقعا برای من ارزش داره! ممنونم از تک تک تون.

 

خب بریم سراغ نکات این قسمت!

  • شیرین به نظرم داره زیادی بد می شه و از اون ور شهرزاد زیادی خوب. یعنی اینکه شیرین کلا معلوم نیست چرا انقدر هی می پره به قباد. یکی نیست بگه چته خب زن؟!! بعد انتظار داره شوهرش نره پیش یکی دیگه.
  • درسته که داستان فقط راجع قباد و شهرزاد نیست اما فرهاد و اون خانومه که اسمش یادم نیست، زیاد برای من جالب نیستن. بیشتر صحنه های اونهارو می زدم جلو. از طرفی به نظرم اومد که بازی غزل شاکری یه کمی امروزیه برای همچین سریالی می دونین چی میگم؟ نه اینکه چیز بدی باشه، یه کم زیادی رئاله. 

  • امیدوارم فرهاد به جز برداشتن عینکش برای ابراز تغییر حالات روحی اش، کار دیگه ای هم انجام بده!
  • یکی از دوستان گفته بود که چرا توضیح نمی دن چرا همه انقدر از بزرگ آقا می ترسن. به نظرم نکته ی خیلی خوبیه. حتی سرهنگ داستان هم نمی تونه مثل آدم بزرگ آقا رو متهم کنه یا حرفشو درست و درمون بزنه. اگه اینو بیشتر توضیح بدن بهتره.
  • امیدوارم یه قسمت فلش بک داشته باشه تا ببینیم این قباد عاشق چی شیرین شده واقعا؟ چون به نظر می یاد یه ذره ی خیلی کم دوسش داشته باشه.

+ خب نظر شما در مورد این قسمت چی بود؟!