شهاب حسینی - "من و زیبا" در راه جشنواره فیلم فجر

فیلم سینمایی "من و زیبا" به کارگردانی فریدون حسن پور برای حضور در سی امین جشنواره فیلم فجر امسال آماده نمایش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تا کنون حدود 25 درصد از فیلمبرداری این فیلم در شمال کشور انجام شده است و گروه تولید کار را در تنکابن ادامه می دهند. تمام فیلمبرداری در شمال انجام می شود. تا کنون نیز همه بازیگران جلوی دوربین رفته اند.

تدوین "من و زیبا" به زودی آغاز خواهد شد و گروه تولید در نظر دارند این فیلم را برای حضور در سی امین جشنواره فیلم فجر امسال آماده نمایش کنند.

این فیلم به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی تهیه می‌‌شود و در آن پرویز پرستویی، شهاب حسینی، عمار آقایی، دریا عاشوری، صادق صفائیان، رضا ناجی، حدیث میرامینی، سیما خزرآبادی و ... بازی می‌کنند.
فیلمنامه "من و زیبا" را فریدون حسن پور به نگارش در آورده و داستان آن درباره پیرمردی است که در مواجه با اطرافیانش با اتفاقات عجیب و غریبی رو به رو می‌شود.

شهاب حسینی - بازسازی آمریکا در ترکیه

عوامل سريال «شوق پرواز» براي تصويربرداري صحنه‌هاي باقي ‌مانده از اين سريال به تركيه مي‌روند.
به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، اين صحنه‌ها كه بازسازي حضور شهيد بابايي در آمريكاست قرار است طي 10 روز در كشور تركيه، فيلمبرداري شود.

اين صحنه‌ها به نيمه‌ي دوم و اواخر سريال «شوق پرواز» مربوط است كه با پايان تصويربرداري به سريال اضافه خواهد شد.

شهاب حسيني و شهرام حقيقت‌دوست، از جمله بازيگراني هستند كه در سفر عوامل «شوق پرواز» به تركيه، گروه توليد را همراهي مي‌كنند.

به گزارش ايسنا، «شوق پرواز» زندگي شهيد بابايي را به تصوير مي‌كشد. اين سريال با بازي بازيگراني چون شهاب حسيني، شهرام حقيقت‌دوست، كوروش تهامي، ستاره اسكندري، افسانه بايگان و الهام حميدي جمعه‌شب‌ها از شبكه اول سيما پخش مي‌شود.

يدالله صمدي اين سريال را كارگرداني كرده و جواد نوروزبيگي تهيه‌كنندگي «شوق پرواز» را بر عهده داشته است. 

شهاب حسینی - تحلیل هالیوود ریپورتر از فیلم‌های موفق سال 2011

فيلم نيوز: تاد مکارتی منتقد ارشد نشریه آمریکایی هالیوود ریپورتر "جدایی نادر از سیمین" را یکی از فیلم‌های موفق سال 2011 می‌داند.

تاد مکارتی در مطلبی که در شماره 18 نوامبر نشریه هالیوود ریپورتر منتشر خواهد شد، درباره فیلم‌هایی که امسال بیشترین بخت را در فصل جوایز سینمایی دارند، صحبت کرده که در ادامه بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.

- آنچه از بحث‌های مختلف درمورد فیلم‌های سال 2011 برداشت می‌شود این است که امسال در فصل جوایز هیچ فیلمی نیست که بتوان کاملا روی آن حساب کرد و تعداد رقبایی که بخت زیادی برای دریافت جوایز پایان سال دارند، زیاد است. این در حالی است که تعدادی از فیلم‌های مطرح هنوز اکران نشده‌اند.

- در طول سال شرکت‌های تولید و توزیع فیلم‌های مستقل و خاص تازه‌ترین ساخته‌های فیلمسازان بااستعداد قدیمی یا جدید را عرضه کردند. این فیلم‌ها جدیدترین آثار کهنه‌کاران موفق مانند استیون اسپیلبرگ و مارتین اسکورسیزی تا چهره‌هایی چون دیوید فینچر، براد برد، جیسن ریتمن، کامرون کرو و استفن دالدری را شامل می‌شود. چطور کسی می‌تواند بدون دیدن فیلم‌های این کارگردانان درباره برنده‌های فصل جوایز اظهار نظر کند؟

- گذشته از این با فهرستی از فیلم‌های موفق در جشنواره‌های سینمایی روبرو هستیم؛ فیلم‌هایی چون «مارتا مارسی می مارلنه» شان دورکین، «Like Crazy» دریک دورموس، «پناه بگیر» جف نیکولز، «Margin Call» جی. سی. چاندور، «زمین دیگر» مایک کاهیل، «تیراناسور» پدی کانسیدین و فیلم ایرلندی «نگهبان» ساخته جان مایکل مکدانا.

- امسال سه فیلم مستقل آمریکایی به نمایش درآمدند، دو فیلم به کارگردانی دو فیلمساز مولف کهنه‌کار و معروف و یکی به کارگردانی یک فیلمساز جوان تک‌‌رو که هر سه در جشنواره کن روی پرده رفتند: «درخت زندگی» ترنس مالیک که نخل طلای جشنواره کن را به خانه برد؛ «نیمه‌شب در پاریس» وودی آلن که یکی از فیلم‌های موفق تابستان بود و موفق‌ترین فیلم آلن در آمریکای شمالی لقب گرفت؛ و «راندن» نیکلاس ویندینگ رفن که در کن جایزه بهترین کارگردانی را برد.

- فیلم موفق‌العاده «فرزندان» ساخته الکساندر پین با بازی جرج کلونی و فیلم عالی «یک روش خطرناک» به کارگردانی دیوید کراننبرگ از آثار مستقل مورد علاقه من هستند که اواخر سال اکران شده‌اند. به این فهرست می‌توان «شرم» استیو مکویین، «تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس» توماس آلفردسون و «کشتار» رومن پولانسکی را هم اضافه کرد.

- به اعتقاد من تنها تولید سینمای بدنه هالیوود که می‌تواند در فهرست بهترین فیلم‌های سال ارزیابی شود «مانیبال» بنت میلر با بازی براد پیت است.

- استودیوهای هالیوود امسال در حوزه تولید دنباله‌های پرهزینه یا احیاء فیلم‌های موفق قدیمی تاثیرگذار ظاهر شدند. از همه موفق‌تر «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2» دیوید ییتس که مجموعه سینمایی «هری پاتر»‌ را به شکلی راضی‌کننده به پایان رساند. «افراد ایکس: درجه یک» ماتیو وان هم فیلمی تقریبا درجه یک بود و «ظهور سیاره میمون‌ها» روپرت وایات انرژی لازم را برای راه‌اندازی مجدد مجموعه سینمایی «سیاره میمون‌ها» فراهم کرد.

- در سال 2011 چند فیلم خوب دیگر هالیوودی هم به نمایش درآمدند: «ساقدوش‌ها» ساخته پل فیگ، «جی. ادگار» کلینت ایستوود، «سوپر 8» جی. جی. آبرامز و «رنگو» گور وربینسکی که می‌توان آن را بهترین انیمیشن بلند سال دانست.

- در این بین با دو عنصر غیرقابل پیش‌بینی روبرو هستیم: اولی «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی است که شاید بتوان گفت تاثیرگذارترین فیلم ایرانی است که تاکنون در غرب به نمایش درآمده و بدون تردید مانند یک فیلم آمریکایی در بسیاری بخش‌ها پیشتاز دریافت جایزه است. فیلم دوم فیلم صامت و سیاه و سفید «هنرمند» به کارگردانی میشل هازاناویسیوس کارگردان فرانسوی است که داستان آن در دهه 1920 و سال‌های پیش از ورود صدا به سینما روی می‌دهد؛ یک ملودرام کمدی سرگرم‌کننده که می‌تواند مورد توجه آمریکایی‌ها قرار بگیرد.

- با تمام این حرف‌ها فقط یه این مسئله فکر کنید: پارسال این موقع چه کسی می‌توانست پیش‌بینی کند «گفتار پادشاه» فیلم پیروز جوایز اسکار باشد یا جایزه اسکار ساندرا بولاک در سال 2010 یا موفقیت «میلیونر زاغه‌نشین» در سال 2009 برای چه کسی قابل پیش‌بینی بود؟

شهاب حسینی - نظر نویسنده کافه سینما درباره "شوق پرواز"

کافه سینما-حسن حق حقیقی: تقریبا محال است که گذرمان به تهران خورده باشد اما نام اتوبان بابایی را نشنیده یا خودش را ندیده باشیم . اتوبانی که به نام یکی سرداران تیز پرواز و شجاع این مرز و بوم نامگذاری شده . دانسته های ما نسبت به این سردار شجاع و دلیر و البته در بین عموم ، تقریبا به نام و نهایتا زمینه کاری اش ختم میشد ، تا زمان حال که تلویزیون تصمیم به تصویر کردن زندگینامه ی شهید عباس بابایی گرفت . تا هر چه بهتر و بیشتر زوایای پیدا و پنهان زندگی این شهید بزرگوار مورد دید و قضاوت عموم قرار گیرد . قصد و نیت این مطلب نه نگاهی کلی به سریال ، چرا که تنها چند قسمت از سریال پخش شده ، بلکه بازبینی و مروری بر همین چند قسمت و البته نقدی بر قسمتهای رفته است .

نگاه سینما به آدمهای جنگ در سالهای دفاع مقدس اصولا نگاه فرشته گون بوده است که کوچکترین خطایی به آنها و مسلکشان راه نداشته ، چنانکه این نگاه تقریبا بر اغلب این آثار نیز حاکم بوده . حال اینکه بهترین آثار سینمای دفاع مقدس را فیلمهایی تشکیل داده که نگاهی واقعی به انسان ، انسانیت و آدمهای آن فضا داشته ‌اند. از طرفی نیز خوب می دانیم که انسان و قدرتش چنان است که میتواند مقام فرشتگان را درنوردیده و به درجات بسیار بالاتری از مقامهای معنوی که برای او تصور میشود دست پیدا کند . نکته مورد نقد در زمینه آثار زندگینامه ای افراد جنگ و همچنین تاریخ معاصرمان ، نمایش شخصیتهایی است که کودکی تا بزرگسالی‌شان بدون کوچکترین لغزش ، اشتباه و خطایی سپری شده است . حال آنکه هر انسانی بنا بر شرایطی ممکن است عمل اشتباهی را مرتکب شود و این نه به معنی دگرگونی اش که شاید موجب ایجاد پله های ترقی اش باشد . مطمئنا مخاطب شخصیتهای خوب اما فاعل را بیشتر از شخصیتهای خوب منفعل که همانند فرشتگان هیچ تغییری در آنها راه ندارد می پسندد .

قضاوت در مورد شوق پرواز زود است ولی بنا به انچه تابحال مشاهده شده است میتوان نگاههای مشابه با اغلب این آثار را در آن مشاهده کرد . اینکه سریال سعی کرده با نگاهی جدید و با تصویر کردن زوجی جوان و رابطه ای در حال انفصال روایتگر زندگی یک سردار شهید باشد خیلی خوب است چنانکه در کمتر آثاری این نگاه غیرمستقیم وجود داشته است. نگاهی این چنین به زندگی و شیوه ی زندگی یک شهید از منظر یک مرد با تفکراتی که تحقق آرزوهایش را در آنطرف مرزها می بیند و همچنین رابطه اش با همسرش به بن بستی رسیده بسیار خوب ، جدید و جذاب خواهد بود . چنانکه وقتی این نگاه مورد انتظار را یدک بکشیم که این سردار و این مرد جوان در آستانه فروپاشی ، هر چند دارند در دو مسیر حرکت میکنند اما نهایتا به مقصدی به نام ایران خواهند رسید . اینکه تقابل آرمانهای مرد جوان و عباس بابایی ذره ذره و نهایتا به یک عشق واحد به نام ایران ختم شود از نکات مورد ستایش سریال است و البته بکرو نو ، ولی مشکل از جایی آغاز میشود که یک سمت این ماجرا به خوبی سمت دیگرش نیست و این تقابلها را درست شکل نمیدهد . بخش اکنون و زمان حال سریال که روایتگر تردیدها و از هم گسستنهای روابط زوجهای جوان سریال است خوب و درست کار شده . اما بخش اصلی کار که مربوط به روایت زندگی یک شهید است باز هم گرفتار همان نگاه کلیشه ای نسیت به ادمهای سینمای دفاع مقدس شده است . آنجا که بیشتر از اینکه عباس را واقعی تصویر کند او را فرشته گون تصویر کرده است . و تعادل را بر هم زده است . البته هر چند نمی توان حساسیتهای موجود مواجهه مخاطب با کاراکتری واقعی ، نه خیالی و در کنارش نمایش وجه مثبت شخصیت بابایی جهت تاثیرگذاری بیشتر در مخاطب را نادیده گرفت ولی این را نیز نباید از نظر دور داشت که وجود چنین شرایطی نباید موجب خلق کاراکترهایی شود که مخاطب به خاطر اغراقهای بیش از حد او را بیگانه و دور از خود تصور کند . مرد جوان سریال برای رسیدن به عشق واقعی که در پی اش عشقهای دیگر هم همراه خواهد داشت دارد راه را درست میرود . اما بخش اصلی سریال که روایت زندگی شهید بابایی از کودکی تا بزرگسالی است دارد از بیراهه بیننده را به مقصد میرساند . ضعفی که به نظر میشود آنرا محصول شخصیتهای پردازیهای نه چندان محکم والبته غیرقابل باور دانست ، که نه در کودکی و نه در جوانی از پیله های خود بیرون نمی زنند تا ما شوق پرواز کردن را در چشمانشان ببینیم . تصویر کردن شخصیتهای سرد و بی روح و در کنارش عشقهایی نه چندان مستحکم که دربرهه زمانی گذشته ی سریال قابل ردیابی است. نکته ای است که در این چند قسمتی که پخش شده قابل ایراد و مشاهده است . در هر حال تا اینجا فقط چند قسمت از سریال پخش شده و قضاوت در مورد کل و نتیجه حاصل از آن زود است چنانکه امید است سریال در ادامه اش روندی همگونتر به خود بگیرد و نظر نگارنده را نیز نقض کند . نکته آخر اینکه انتظار میرود بعد از گذشت همه ی این سالهای که از حضور تلویزیون در خانه های مان میگذرد . مسئولین کمی برای مخاطبی که امروز به مدد همین تلویزیون قدرتمند شده . فرصتی و امتیازی قائل شود و دستش را رها کند تا او هم شروع به راه رفتن ، تصمیم گیری و تصمیم سازی نماید تا هر چه بهتر و واقعی تر تفکر کند ، مطمئنا حاصل این اعتماد متقابل چیزی جز نزدیکی و همراهی نخواهد بود.

حسن حق حقیقی/کافه سینما

شهاب حسینی - نظر سنجی مجله همشهری جوان + عکس

دوستان مجله همشهری جوان یه نظر سنجی گذاشته که بهترین بازیگر جوان مرد سینما کیه؟ برای رای دادن به شهاب گزینه 2 رو به شماره 300099902 بفرستید!

+ عکسی از فیلم "یکی می خواد باهات حرف بزنه" 


با تشکر از وبلاگ : اولین وبلاگ طرفداران شهاب حسینی

شهاب حسینی - بازی در فیلم "یکی می خواد باهات حرف بزنه"

بازی شهاب حسینی در فیلم سینمایی «یکی می خواد باهات حرف بزنه» به کارگردانی منوچهر هادی فردا در نوشهر شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینمای ایران، شهاب حسینی بازیگر سینما و تلویزیون، برای حضور در فیلم «یکی می خواد باهات حرف بزنه» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی فرشته مهدی زاده، فردا در نوشهر جلوی دوربین می رود.

این دو هفته پیش در تهران با بازی آنا نعمتی، پگاه آهنگرانی، مهتاب کرانی و یکتا ناصر در تهران آغاز شد. عوامل این فیلم در حال حاضر، در نوشهر حضور دارند.

در خلاصه داستان «یکی می خواد باهات حرف بزنه» آمده است: لیلا یک هفته فرصت دارد برای امری حیاتی از همسر سابقش رضایت بگیرد...

شهاب حسینی - ادامه فیلمبرداری "من و زیبا"

فیلمبرداری فیلم سینمایی «من و زیبا» به کارگردانی فریدون حسن‌پور در شهسوار ادامه دارد.به گزارش مهر، فیلمبرداری فیلم سینمایی «من و زیبا» از ده روز پیش آغاز شده و در شهسوار ادامه دارد. این فیلم به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی تهیه می‌‌شود و در آن پرویز پرستویی، شهاب حسینی، عمار آقایی، دریا عاشوری، صادق صفائیان، رضا ناجی، حدیث میرامینی، سیما خزرآبادی و ... بازی می‌کنند.
فیلمنامه «من و زیبا» را فریدون حسن پور به نگارش در آورده و داستان آن درباره پیرمردی است که در مواجه با اطرافیانش با اتفاقات عجیب و غریبی رو به رو می‌شود.
تمام صحنه‌های این فیلم در شمال کشور فیلمبرداری می‌شود. حسن پور ساخت فیلم‌هایی چون «پای پیاده»، «نشانی»، «در مه بخوان»، «وقتی همه خواب بودند و... را در کارنامه دارد.

شهاب حسینی - مطلبی درباره "شوق پرواز" + یک عکس جدید

جام جم آنلاين: سريال شوق پرواز با نمايش سكانس‌هاي پرواز وارد مرحله جديدي‌ شده است.
يكي از امتيازات اين بخش، طراحي خوب و كارگرداني منسجم و قابل باور سكانس‌هايي است كه شهيد عباس بابايي(شهاب حسيني) در پايگاه هوايي، پرواز‌هاي مختلف را در شرايط گوناگون تجربه مي‌كند.

آنهايي كه با دنياي تصوير آشنا هستند، مي‌دانند كه تصويربرداري نماهاي هوايي كار ساده‌اي نيست و نيازمند برنامه‌ريزي و شناخت كافي از شرايط است.

البته سينما و تلويزيون ايران در اين زمينه تجربيات خوبي دارد. ازسال 73 كه شهريار بحراني فيلم «حمله به اچ سه» را ساخت سينماي ايران نشان داد هرچند شايد از نظر فني و تجهيزات سينمايي چندان غني نباشد اما مي‌تواند با خلاقيت، سكانس‌هاي هوايي و جنگي را به خوبي طراحي كند.

اين خلاقيت در فيلم دوئل و سكانس‌هايي كه جنگنده‌هاي عراقي ريل قطار و ايستگاه راه‌آهن خرمشهر را بمباران مي‌كنند به اوج خود رسيد.

اما در اين فيلم‌ها و آثاري مانند پرواز خاموش و حتي سريال سيمرغ بايد به اين نكته توجه داشت كه در اين آثار انفجار و صحنه‌هاي جنگي مانند يك حامي از سكانس‌هاي پرواز حمايت مي‌كردند. اما تا اين‌جاي قصه شوق پرواز هنوز جنگ آغاز نشده و عباس جوان دارد سياه‌مشق‌هاي پرواز را تمرين مي‌كند.

سياه‌مشق‌هايي كه مدام در پرونده او برايش نمره 20 به ثبت مي‌‌رسانند. نمره‌هاي بيستي كه تشويق فرمانده‌ها را به همراه دارد، اما باعث غرور عباس نمي‌شود و شهاب حسيني به زيبايي تمام اين فروتني و البته ايمان به خدا را بعد از هر پرواز به نمايش گذاشته است.
سكانس‌هاي پرواز در سريال شوق‌پرواز اهميت ويژه‌اي دارند چون اين سكانس‌ها و طراحي آنهاست كه براي بيننده بزرگي و توانايي‌هاي شهيد بابايي را به اثبات مي‌رساند.

جواد نوروزبيگي، تهيه‌كننده شوق پرواز درباره نحوه تصويربرداري سكانس‌هاي پرواز و اين‌كه آيا براي گرفتن اين نماها از پرده‌آبي استفاده شده است يا نه به خبرنگار جام‌جم گفت: تمام پلان‌هاي پرواز به صورت واقعي تصويربرداري شده‌اند و براي هيچ‌كدام از آنها از پرده آبي استفاده نشده است.

وي درباره دليل عدم استفاده از اين شيوه گفت: براي واقعي جلوه دادن سكانس‌هاي پرواز كه محور اصلي داستان شوق‌پرواز است از پرده آبي استفاده نكرديم. البته در برخي از نماها از تمهيدات رايانه‌اي براي بهتر شدن تصوير استفاده شده است.

وي با ذكر اين نكته كه هنوز هم تصويربرداري نماهاي هوايي در پايگاه‌هايي مانند پايگاه اصفهان ادامه دارد، گفت: برخي از نماها را تصويربردار سريال گرفته است، اما براي گرفتن برخي نماها مانند كابين خلبان يا سوخت‌رساني به هواپيماهاي در حال پرواز و... دوربين كوچكي در اختيار خلبان قرار گرفته و به او توضيح داده شده كه چه نماهايي بايد گرفته شود و او هم نماهاي مورد نياز را تهيه كرده است.

نه يدالله صمدي(كارگردان) و نه نوروزبيگي و نه بقيه عوامل سازنده سريال شوق‌پرواز، خلبان نيستند و از روش‌هاي پرواز هم اطلاعات تخصصي ندارند، اما نماهاي هوايي شوق ‌پرواز منسجم و براي بيننده قابل قبول است.

نوروزبيگي درباره مشاوراني كه با گروه سازنده همكاري داشته و دارند، گفت: چند خلبان ورزيده و كاربلد از ابتداي نوشتن فيلمنامه به عنوان مشاور در كنار گروه قرار داشتند و در زمان دكوپاژ(نمابندي) هم به كارگردان مشاوره مي‌دادند. ما براي آنها توضيح مي‌داديم كه مي‌‌خواهيم مثلا فلان نما يا سكانس چنين باشد و آنها مشاوره‌هاي لازم را براي چگونگي گرفتن نماها به ما مي‌دادند.

سريال‌هايي مانند شوق پرواز، درباره اشخاص حقيقي است و نمي‌توان داستان‌هاي فرعي زيادي را به آنها اضافه كرد اما سكانس‌هاي قابل قبول پرواز، صداگذاري خوب و تخصصي و البته بازي بسيار گرم و باورپذير شهاب حسيني، شوق پرواز را به اثري ديدني تبديل كرده است. بعد از هر پرواز، چهره حسيني چنان حس پرواز دارد كه انگار او سال‌هاست در آسمان‌ها، پريدن را تجربه مي‌كند.
طاهره آشياني - گروه راديو و تلويزيون


شهاب حسینی - نمایش «جدایی نادر از سیمین» در موزۀ هنرهای مدرن نیویورک

به گزارش سینمانگار، «جدایی نادر از سیمین» ساخته تحسین شده و موفق اصغر فرهادی در قالب برنامۀ نمایش فیلم با عنوان «The Contenders»در موزۀ هنرهای مدرن نیویورک نمایش داده می‌شود.

در این برنامه که سالانه برگزار می شود، مطرح‌ترین فیلم‌های سال(آمریکایی و خارجی) نمایش داده می‌شوند.

این برنامه که از 8 نوامبر2011 تا 30 ژانویۀ 2012 برگزار می‌شود، «جدایی نادر از سیمین» را 21 دسامبر نمایش خواهد داد. 


فیلم «جی ادگار» جدیدترین ساخته "کلینت ایستوود"، در تاریخ 8 نوامبر گشایشگر این برنامه خواهد بود. 

فیلم های مطرحی چون «درخت زندگی»، «رانگو»، «عروسک ها»، (The Muppets) و «هوگو» از سینمای آمریکا در این برنامه به نمایش درمی آیند.

«شاد شاد» محصول کشور نروژ، «مالیخولیا» ساخته کارگردان جنجال برانگیز کن، "لارس فون تریه" و «نیمه شب در پاریس» ساخته "وودی آلن" همراه با «جدایی نادر از سیمین» نمونه هایی از فیلم های جدول نمایش این برنامه اند.


به گزارش سینمانگار، سایت موزه در توصیف این فیلم‌ها و دلیل انتخابشان متن کوتاهی در ابتدای لیست فیلم‌ها آورده که به اندازۀ کافی گویاست. 

شهاب حسینی - پایان بازنویسی فیلمنامه "بد نامی مهری"

تهیه کننده فیلم سینمایی «بد نامی مهری» به کارگردانی ابراهیم مختاری که برای کسب پروانه ساخت تقاضا داده است، خبر از رسیدن به روزهای پایان بازنویسی فیلمنامه داد تا با رفع اشکالات آن، پروژه را کلید بزنند.

سید جمال ساداتیان در گفت و گو با خبرگزاری سینمای ایران گفت: هنوز مجوز فیلم «بد نامی مهری» از سوی وزارت ارشاد اسلامی صادر نشده است. این به دلیل اشکالاتی در فیلمنامه است که باید برطرف شود.

وی افزود: ما در حال حاضر مشغول بازنویسی فیلمنامه هستیم. به زودی فیلمنامه جدید به وزارت ارشاد اسلامی فرستاده می شود .امیدواریم تا این بار پروانه ساخت آن صادر گردد.

داستان فیلم «بد نامی مهری» درباره زندگی یک زن است که پس از جدایی با همسرش برای او اتفاقاتی می‌افتد.

در این فیلم شهاب حسینی ، لیلا حاتمی ، صابر ابر و آناهیتا افشار نقش افرینی می کنند.

حضور حسین جعفریان به عنوان مدیر فیلمبرداری، ایرج شهرزادی صدابردار، منصوره یزدان جو طراح صحنه و لباس و علی تیموری دستیار و برنامه‌ریز قطعی شده است.

شهاب حسینی - نظر مدیر شبکه اول سیما درباره سریال "شوق پرواز"

مدير شبكه اول سيما و مدير گروه مجموعه‌هاي تلويزيوني اين شبكه درباره‌ي سريال «شوق پرواز» اظهار نظر كردند.

مهدي فرجي، مدير شبكه اول در پاسخ به پرسش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا مبني بر اينكه شهيد بابايي كه در سريال «شوق پرواز» ترسيم شد تا چه حد به شخصيت شهيد بابايي كه مي‌شناخت شباهت دارد؟ گفت: به طور طبيعي دقيقا مشابه شخصيت شهيد بابايي كه ترسيم نشده است؛ ولي به نظرم تا حدودي، شخصيت شهاب حسيني به شخصيت شهيد بابايي نزديك است. خود من، احساس بسيار خوبي دارم و اين جايگزيني را پذيرفته‌ام. بينندگان هم تا حدود زيادي همين طور بوده‌اند. در پيامك‌هايي كه ارسال مي‌شود، مردم به شخصيت شهيد بابايي تعلق خاطر دارند و اين شخصيت را در چهره شهاب حسيني ديده و پذيرفته‌اند.

فرجي تاكيد كرد: به نظرم تا حدود زيادي، اين تطبيق اتفاق افتاده است.

عباس اكبري، مدير گروه مجموعه‌هاي تلويزيوني شبكه اول سيما نيز در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، ‌درباره‌ي اين سريال و لزوم پرداخت داستاني به زندگي شهدا، عنوان كرد: پروژه‌ي «شوق پرواز» به چند سال پيش و به گروه شاهد برمي‌گردد. متن اوليه‌اي كه فرهاد توحيدي نوشت با من هماهنگ بود. اين متن در گروه و شبكه مطرح و برگردانده شد و نظرات ما اعمال شد.

وي ادامه داد: اين ساختار جديدي كه مي‌بينيم، بخش‌هايي از آن پيشنهاد ما بود كه زمان حال و زمان گذشته مقايسه شود، به اين معنا كه ما با كاراكترهاي امروزي ارتباط برقرار كنيم و از كانال آنها وارد گذشته شويم و بر اساس آن بفهميم كه شهيد بابايي چه كسي بوده،‌ چه كار كرده و چه قهرماني‌هايي از خودش نشان داده است. بقيه فيلمنامه كه نوشته شد، در واقع توسط گروه شاهد اجرا شد و ما از دور ناظر بوديم.

اكبري خاطرنشان كرد: وقتي كه سريال تمام شد، باتوجه به اين كه بخشي از آن مربوط به نيروي هوايي و ارتش بود، خود ارتش نظارت ويژه‌اي داشت و تمام بخش‌هاي مربوط به شهيد بابايي، نيروي هوايي، نوع لباس پوشيدن‌ها، رفتار، كردار، عمليات و يا مانورهاي هواپيمايي با نظارت آنها انجام شده و نيروي هوايي از اين جهت سريال را كاملا تاييد مي‌كند.

مدير گروه سريال شبكه اول درباره‌ي نظرات تماشاگران و بازخوردهاي به دست آمده از «شوق پرواز»، تاكيد كرد: به نظر مي‌آيد كاري شده كه تماشاگر از آن خوشش مي‌آيد. يعني يك فضاي نسبتا واقعي و گرم چه در روابط افراد به خصوص شخصيت اصلي و خانواده‌اش و چه زمان حال دارد. اين روابط خوب از كار درآمده و فكر مي‌كنم تماشاگر تا به حال واكنش خيلي خوبي داشته است. من تا به حال نظرات منفي درباره‌ي سريال نشنيده‌ام.

شهاب حسینی - "جدایی نادر از سیمین" نامزد جایزه سالانه مستقل بریتانیا

فيلم «جدايي نادر از سيمين» به كارگرداني اصغر فرهادي، نامزد جايزه بهترين فيلم خارجي از جوايز فيلم مستقل بريتانيا در سال 2011 شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، برگزاركنندگان چهاردهمين جوايز مستقل بريتانيا روز گذشته در لندن فهرست نامزدهاي جوايز سال 2011 را درحالي اعلام كردند كه سينماي ايران در بخش بهترين فيلم‌غيرانگليسي يك نماينده دارد.

فيلم «جدايي نادر از سيمين» ساخته اصغر فرهادي كه نماينده سينماي ايران در جوايز اسكار است، يكي از پنج نامزد منتخب جوايز فيلم مستقل بريتانيا در بخش بهترين فيلم خارجي است.

فيلم «پينا» ساخته «ويم وندرس»، نماينده آلمان در جوايز اسكار به‌همراه «پوستي كه در آن زندگي مي‌كنم» ساخته پدرو آلمادوار ديگر رقباي سرشناس فيلم جدايي «نادر از سيمين» هستند.

جديدترين ساخته‌ اصغر فرهادي كه از 30 سپتامبر(9 دي) در سينماهاي آمريكا به نمايش درخواهد آمد، هم‌اكنون در كشورهاي بلژيك، فرانسه، تايلند، تركيه، انگليس، آلمان، هلند، مجارستان، سوئد، يونان، لهستان، اسپانيا، كره‌جنوبي، ايتاليا و دانمارك درحال نمايش است.

برنده جايزه خرس طلا بهترين فيلم و دو خرس نقره‌اي بهترين بازيگري از جشنواره برلين اخيرا ازسوي نشريه سينمايي اسكرين‌ديلي به‌عنوان يكي از نامزدهاي نهايي جايزه بهترين فيلم خارجي جوايز اسكار 2012 معرفي شد.

مراسم اعطاي جايزه سالانه فيلم مستقل بريتانيا روز 4 دسامبر (13 آذر) در لندن برگزار خواهد شد.

شهاب حسینی - ادامه فیلمبرداری "من و زیبا" در ارتفاعات تنکابن

یه گزارش باني فيلم، فيلمبرداري اين فيلم به تهيه‌كنندگي جواد نوروز بيگي هفته گذشته در شمال كشور آغاز شده و تاكنون همه بازيگران فيلم جلوي دوربين محمدرضا سكوت رفته‌اند.

حدود 10 درصد از صحنه‌هاي «من و زيبا» طي اين مدت فيلمبرداري شده و قرار است همه سكانس‌هاي فيلم در ارتفاعات تنكابن جلوي دوربين برود. نكته جالب در خصوص فهرست بازيگران اين فيلم حضور 4 بازيگري است كه پيش از اين از جشنواره فيلم فجر سيمرغ و از جشنواره برلين خرس نقره‌اي گرفته‌اند. پرستويي، شهاب حسيني. صادق هاتفي و رضا ناجي پيش از اين براي فيلم‌هاي قبلي‌شان سيمرغ بلورين و خرس نقره‌اي دريافت كرده‌اند.
اين فيلم داستان زندگي موسي است. او در شبي سرد و باراني قبل از آنكه به خانه برسد. راحله، همسرش بر اثر درد زايمان جان مي‌سپارد. موسي در تمام عمر فكر مي‌كند كه باعث مرگ راحله شده است. او تمام وجود و عشق خود را پاي جعفر، تنها يادگار راحله مي‌ريزد.
فهرست عوامل «من و زيبا» عبارتند از :
نويسنده و كارگردان: فريدون حسن‌پور، مدير فيلمبرداري: محمدرضا سكوت، طراح صحنه و لباس: هومن معصومي، صدابردار: عباس رستگارپور، فيلمبردار: محسن فلاح، طراح چهره‌پردازي: مهرداد ميركياني، مدير توليد: رحيم بياباني، برنامه ريز: يوسف روحاني، دستيار يك كارگردان: مهدي بوستان پرور، مدير تداركات: سيدرسول سيد حاتمي، دستياران كارگردان: افشين آقايي، اميرحسين نوروز بيگي، منشي صحنه: حميرا نعمت‌ا...، عكاس: حبيب مجيدي، دستياران فيلمبردار: علي حشتمي، امير پرچمي محمد قاسمي ، محمد عباسي يزدانيان، دستياران اول طراح صحنه و لباس: مهيار اسماعيلي، فروغ شاهسوند، بهناد علمدار، كتايون فريود، مجريان گريم: مهدي آشناور، محسن صارمي، مرسده رضايي، دستيار صدا: بابك مرادي، جلوه‌هاي ويژه ميداني: حميد رسوليان، جلوه‌هاي ويژه كامپيوتري: بهنام خاكسار، دستياران تداركات: مهدي آقا محمدي، بهرام آهي، موسي عشق‌پور، محمد نيازيان، مربي سواركاري: احمد نمازي ايلخاص، مدير بدلكاري: عليرضا فتحي ، امور دفتري و روابط عمومي: آرزو نظافتي رحيم آبادي، امور پيگيري دفتري: زهره شريعت، فريبرز نظري، رضا خالقي، حسين داجلري، حسابدار: منوچهر پاويز، امور حمل و نقل: رجبعلي فرخي، وحيد بيگلري، آشپز پروژه: رحمت پژمان، خدمات: مجتبي فرج‌پور، سينه مبيل: احسان اميري، سينه موبيل صحنه و تداركات: مصطفي صادقي، تهيه‌كننده: جواد نوروز بيگي، مجري طرح: فرشته مهدي زاده
بازيگران: پرويز پرستويي، شهاب حسيني، صادق صفايي، دريا آشوري، رضا ناجي، حديث مير اميني، پرويز سيرتي، مهدي بوستان پرور، سيما خضر آبادي، عمار آقايي، نيكي نصيريان، دانيال محمود نيا، بهمن صادق حسني، امير بدر طالعي، اسماعيل تونكار، توپك زاكاريان.

شهاب حسینی - شهید عباس بابایی در مراسم عروسی خود کروات زد یا پاپیون؟!

فيلم نيوز: یکی از نکات جالب در زمان تولید سریال "شوق پرواز" همزمانی تصویر برداری صحنه عروسی عباس بابایی با روز تولد این شهید بود.

شوق پرواز تا اینجای کار تلاش نکرده تصویری ماورایی و دست نیافتی از شهیدعباس بابایی ارائه کند. آنچه مخاطب سریال از عباس بابایی و همسرش ملیحه حکمت دیده، تصویر انسانهایی عادی و طبیعی است که تفاوت شان نسبت به دیگران انتخاب مسیر درست برای زندگی است.

شب گذشته و پس از پخش قسمت نهم این سریال که به ازدواج عباس بابایی میپرداخت، دیدن تصویر عباس با کراوات این سوال را در ذهن مخاطبان ایجاد کرد که این بخش کوتاه و البته موثر چگونه در داستان شکل گرفت و با اجازه چه کسی چنین تصویری از این شهید والامقام پخش شد؟

این بخش از سریال در پاییز سال 1388 مقابل دوربین رفت. در قسمتهای قبلی مخاطبان کشمکشهای عباس و ملیحه برای ازدواج را تماشا کرده بودند و در ادامه این ماجرا، مخاطب تلویزیون قاعدتا دوست داشت که بعد از این همه کشمکش و خواستگاری رفتن، «بله گفتن» ملیحه را ببیند. چنین صحنهای به مخاطب آرامش میداد، اما یدالله صمدی کارگردان "شوق پرواز" نمیخواست در این بخش دچار کلیشه شود. به همین دلیل این صحنه در نهایت ایجاز به تصویر کشیده شد. پیش از به تصویر کشیدن این صحنه هم از همسر شهید بابایی درخصوص جزئیات روز عروسی سوال شد. جالب است بدانید خانم حکمت در روز تصویربرداری این صحنه در سر صحنه حضور داشت. او گفت: «عباس روز عروسی اش کت و شلوار پوشیده و پاپیون زده بود».

بر همین اساس یک بار صحنه های عروسی با پاپیون تصویربرداری شد و یکبار دیگر با کراوات. علت اینکه این بخش از سریال به دو شکل تصویربرداری شد، این بود که در مرحله نهایی و آماده سازی کار، متناسب با ضوابط پخش تلویزیون یکی از این دو نسخه مورد استفاده قرار گیرد که در نهایت نسخه کراواتی مورد استفاده قرار گرفت.

نکته جالب توجه این بود که تصویربرداری صحنه های عروسی همزمان با روز تولد عباس بابایی بود. در روز تولد عباس بابایی به پیشنهاد کارگردان، کیک تولدی سفارش داده شد و در حضور همسر و فرزندان این شهید بزرگوار و در حاشیه ثبت و ضبط مراسم ازدواج او، مراسم تولدی هم برپا و همه عوامل با خانواده عباس بابایی عکس یادگاری گرفتند.

شهاب حسینی - پیش بینی های اسکرین دیلی برای اسکار 2012

نشريه سينمايي اسكرين‌ديلي از فيلم «جدايي نادر از سيمين» به‌عنوان يكي از نامزدهاي نهايي جايزه بهترين فيلم خارجي جوايز اسكار 2012 نام برد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، امسال 63 فيلم از كشورهاي مختلف دنيا نمايندگان خود را براي حضور در بخش بهترين فيلم غيرانگليسي اسكار هشتادوچهارم معرفي كرده‌اند كه از ميان اين تعداد، 10 فيلم به‌عنوان نامزدهاي نهايي معرفي خواهند شد.


«مايك گوريج»، منتقد نشريه اسكرين ديلي معتقد است،« فيلم «جدايي نادر از سيمين» به كارگرداني اصغر فرهادي از ايران يكي از نامزدهاي نهايي اين بخش از جوايز اسكار خواهد بود، چراكه اين فيلم يكي از محبوب‌ترين آثار حاضر در اين دوره جوايز اسكار است كه براي راهيابي به جمع نامزدهاي نهايي كار سختي نخواهد داشت.»

جديدترين ساخته‌ اصغر فرهادي كه از 30 سپتامبر (9 دي) در سينماهاي آمريكا به نمايش درمي‌آيد، برنده جايزه خرس طلا بهترين فيلم و دو خرس نقره‌اي بهترين بازيگري از جشنواره برلين است كه در 70 كشور دنيا نمايش خواهد داشت.

اين فيلم با بازي ليلا حاتمي، شهاب حسيني، پيمان معادي، ساره بيات، سارينا فرهادي و مريلا زارعي روايت مي‌شود.


فيلم «آفتاب سوخته 2» ساخته نيكيتا ميخالكوف از روسيه ديگر فيلم سرشناس اين فهرست است كه قسمت اول آن در سال 1994 موفق به كسب جايزه اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي شد. اكران جهاني اين فيلم در شصت‌ويكمين جشنواره كن انجام شد و با بودجه هنگفت ‌55 ميليون دلاري كه در تاريخ سينماي روسيه بي‌سابقه بود ساخته شده است.

فيلم «اعلان جنگ» از فرانسه به كارگرداني والري دونزلي كه در بخش هفته منتقدين جشنواره كن اكران شد، ديگر نامزد نهايي احتمالي جايزه اسكار خواهد بود.

فيلم «Le Havre» از فنلاند ساخته آكي كوريسماكي از نگاه نشريه اسكرين ديلي به جمع نامزدهاي نهايي راه خواهد يافت.

اين فيلم كه در جشنواره كن امسال نامزد نخل طلا بود و موفق به دريافت جايزه فيپرشي شد، يكي از نامزدهاي جايزه‌ فيلم لوكس پارلمان اروپاست.

فيلم‌ «گل‌هاي جنگ» از چين ساخته ژانگ ييمو‌، «يادداشت» از اسرائيل ساخته جوزف سدار‌، «در تاريكي»‌ از لهستان ساخته «آگنيژسكا هولند»،‌ «سوپركلاسيكو» از دانمارك ساخته اوله كريستين مادسن‌، «به كجا مي‌رويم» از لبنان ساخته نادين لاباكي به‌همراه فيلم «Monsieur Lazhar» به كارگرداني فيليپ فالاردو از كانادا ديگر فيلم‌هايي هستند كه از نگاه نشريه سينمايي اسكرين ديلي نامزدهاي نهايي جايزه اسكار 2012 در بخش بهترين فيلم غيرانگليسي خواهند بود.

به نوشته منتقد نشريه اسكرين ديلي، فيلم‌هاي سرشناس و تحسين‌شده كارگردانان بزرگ سينماي دنيا در ميان فيلم‌هاي معرفي شده به آكادمي اسكار حضور دارند كه آنها نيز از شايستگي نامزدي جايزه اسكار برخوردارند كه از سرشنا‌س‌ترين‌ آنها مي‌توان به «روزي روزگاري در آناتولي» از تركيه ساخته «نوري بيگله جيلان» نام برد.

اين فيلم كه در جشنواره‌ كن امسال نامزد نخل طلا بود و جايزه بزرگ هيات داوران را كسب كرد، محصول مشترک ترکيه و بوسني است و داستان کشمکش 12 ساعته ميان يک پزشک و يک دادستان را به‌تصوير کشيده است.

اسكرين ديلي مضمون بسيار تاريخي فيلم‌هاي «كارت‌ پستال» از ژاپن و «خط مقدم» از كره‌جنوبي را عاملي بازدارنده براي موفقيت آنها در جوايز اسكار مي‌داند؛ هرچند مضمون جنگ داخلي اسپانيا در فيلم «نان سياه» مي‌تواند كورسوي اميدي براي اين فيلم ايجاد كند.

بخش غيرانگليسي جوايز اسكار يكي از جذاب‌ترين شاخه‌هاي جوايز اسكار است و فيلم‌هاي بلندي كه خارج از آمريكا توليد شده باشند و ديالوگ‌هاي به‌كاررفته در آن‌ها عمدتا غيرانگليسي باشد، مجاز به رقابت در آن هستند.

امسال كشور نيوزلند براي اولين‌بار در اين بخش از جوايز اسكار حضور يافته است. از سوي ديگر، دو فيلم تحسين ‌شده‌ سينماي جهان شامل «پوستي كه در آن زندگي مي‌كنم» به كارگرداني پدرو آلمادوار از اسپانيا و «ما يك پاپ داريم» ساخته ناني مورتي از ايتاليا از راهيابي به جمع نامزدهاي اوليه‌ جوايز اسكار 2012 بازماندند.

***

زماني ‌كه اولين مراسم اعطاي جوايز اسكار در 16 مي 1929 براي تقدير از بهترين فيلم‌هاي سال 1927 برگزار شد، بخش جداگانه‌اي براي فيلم‌هاي غيرانگليسي تعريف نشده بود. اگرچه آكادمي اسكار بين سال‌هاي 1947 تا 1955 جوائز افتخاري به بهترين فيلم‌هاي غيرانگليسي ساخته‌شده در خارج از آمريكا اعطا مي‌كرد،‌ اما اين جوايز مبناي قابل قبولي نداشتند.

براي مثال در سال 1953 اين بخش از جوايز اصلا برگزار نشد و حتي در آن سال‌ها هيچ رقابتي در اين بخش وجود نداشت؛ چراكه درواقع هيچ نامزدي معرفي نمي‌شد و تنها يك فيلم به‌عنوان اثر برتر انتخاب مي‌شد. از سال 1956 در بيست‌ونهمين مراسم سالانه جوايز اسكار بود كه بخش بهترين فيلم غيرانگليسي رسما راه‌اندازي شد و تا به امسال هردوره برگزار مي‌شود. برخلاف ديگر بخش‌هاي جوايز اسكار، بهترين فيلم غيرانگليسي منحصرا به يك فرد تعلق نمي‌گيرد؛ گرچه كارگردان فيلم جايزه را دريافت مي‌كند، اما اين جايزه‌اي است براي كل كشور معرفي‌كننده آن فيلم.

در سال‌هاي برگزاري اين جايزه، فيلم‌هاي محصول كشورهاي اروپايي يكه‌تاز بي‌رقيب اين عرصه بوده‌اند؛ به طوري ‌كه از 62 جايزه بهترين فيلم غيرانگليسي اسكار تا به امروز، 51 جايزه نصيب فيلم‌هاي اروپايي شده است و سهم كشورهاي آسيايي تنها پنج جايزه، كشورهاي آفريقايي3 جايزه و كشورهاي قاره آمريكا نيز 3 جايزه اسكار بوده است.

يكي از انتقاداتي كه هميشه به آكادمي اسكار در برگزاري اين بخش وارد مي‌شود، محدود بودن كشورها در معرفي تنها يك فيلم است. قانون آكادمي اسكار مي‌گويد «هر كشور، يك فيلم» و اين قانون اگرچه فرصت برابري براي همه كشورها در اين رقابت ايجاد مي‌كند، اما ازسوي ديگر موجب مي‌شود تا كشورهايي چون ايتاليا، آلمان يا فرانسه كه از سينماي پويا و قدرتمندي بهره مي‌برند، مجبور به ناديده گرفتن برخي فيلم‌هاي مطرح خود شوند.

ديگر محدوديتي كه قانون اين بخش ايجاد مي‌كند، گريبان كمپاني‌هاي سازنده آن را مي‌گيرد. در برخي موارد چندين كشور مشتركا اقدام به ساخت يك فيلم مي‌كنند و از آنجايي كه هيچ‌ يك نمي‌توانند منحصرا آن را متعلق به خود بدانند، در نتيجه آن فيلم به رغم شايستگي از حضور در رقابت اسكار بازمي‌ماند؛ نمونه بارز آن «خاطرات دوچرخه» (2004) محصول مشترك چند كشور بود كه نتوانست از سوي هيچيك از سازندگان به اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي معرفي شود. هرچند اين فيلم جايزه اسكار بهترين موسيقي را كسب كرد و در جشنواره‌هاي متعدد تحسين شد.

همان ‌طور كه در ابتداي مطلب گفته شد، كشورهاي اروپايي بيشترين سهم را در جوايز اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي اسكار داشته‌اند كه در اين ميان فيلم‌هاي ايتاليايي بيشترين جايزه را نصيب خود كرده‌اند. ايتاليا مجموعا 13بار موفق به كسب جايزه اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي شده و در مجموع 27 بار نامزد اين جايزه بوده است. فرانسه با 12بار كسب اين جايزه در مكان دوم قرار دارد. اين در حاليست كه فيلم‌هاي توليد اسپانيا با اختلافي چشم‌گير يعني 4 جايزه اسكار در رتبه سوم مشتركا با ژاپن قرار گرفته است. چهار كشور سوئد، شوروي سابق، هلند و چك‌واسلواكي سابق هركدام سه‌بار اين جايزه معتبر را كسب كرده‌اند. دانمارك، آلمان، آرژانتين و سوئد نيز با كسب دو جايزه بهترين فيلم غيرانگليسي در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند. 11 كشور ازجمله تايوان هركدام يك‌بار اين تجربه شيرين را داشته‌اند.

از ميان تمامي كارگرداناني كه كسب جايزه اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي را تجربه كرده‌اند، «فدريكو فليني»، كارگردان بلندآوازه سينماي ايتاليا متمايزتر است. وي در مقام كارگردان توانست چهار بار اين جايزه معتبر را كسب كند و از اين حيث همچنان ركورددار است. «فليني» در سال‌هاي 1956 براي «جاده»، 1957 براي «شب‌هاي كابيريا»، 1963 براي «هشت‌ونيم» و در سال 1974 براي «آماركورد» چهار اسكار بهترين فيلم غيرانگليسي را براي سينماي ايتاليا به‌ همراه آورد.

شهاب حسینی - شروع فیلمبرداری "من و زیبا"

فيلم سينمايي «من و زيبا» به كارگرداني فريدون حسن‌پور فردا كليد مي‌خورد.به گزارش باني فيلم، اولين پلان‌هاي اين پروژه در لوكيشني در شمال كشور جلوي دوربين مي‌رود كه بازيگران اصلي حضور خواهند داشت. پرويز پرستويي، شهاب حسيني، دريا عاشوري، رضا ناجي، حديث ميراميني، سيما خزرآبادي و عمار آقايي بازيگران اصلي «من و زيبا» هستند. فيلمنامه اين فيلم را فريدون حسن‌پور خود به نگارش درآورده كه تمام صحنه‌هاي آن در شمال كشور فيلمبرداري مي‌شود. «من و زيبا» داستان زندگي پيرمردي است كه در مواجه با اطرافيانش با اتفاقات عجيب و غريبي روبرو مي‌شود. جواد نوروز بيگي تهيه‌كنندگي «من و زيبا» را برعهده دارد. تلاش گروه اين است كه فيلم را براي نمايش در جشنواره فيلم فجر آماده كنند. بعد از حضور پرستويي در «خرس» اين دومين فيلم اين بازيگر در سال جديد است.