شهاب حسینی - آخرین اخبار در سال 1388

 101 منتقد و نويسنده سينمايي بهترين‌هاي اكران سينماها در سال 88 را در رشته‌هاي مختلف انتخاب كردند.
با پايان برنامه نمايش عمومي فيلم هاي ايراني بر اساس مقررات اكران سال 88، منتقدان و نويسندگان سينمايي از بين فيلم‌هاي به نمايش در آمده ايراني از ابتداي اكران 88 تا پايان امسال بهترين هاي خود را معرفي كردند.
ذكر اين نكته ضروري است كه فيلم «به رنگ ارغوان» ساخته ابراهيم حاتمي‌كيا به دليل اين كه در جشنواره امسال به نمايش درآمده و به دليل در پيش بودن 7 هفته نمايش عمومي در سال 89 عملا آن را بايد جزو فيلم‌هاي اكران سال آينده محسوب كرد، در انتخاب‌هاي سال 88 لحاظ نشده است.
نظرسنجي حاضر براي اولين بار، از گستردگي خاصي در طيف‌هاي مختلف مربوط به عرصه نقد و نظر و خبر در حوزه سينما برخوردار است و خبرنگاران فارس به سراغ عده‌ زيادي از همكاران رسانه‌اي خود رفته‌اند. با اين وصف، اگر نام منتقدان، كارشناسان و منتقداني در اين فهرست خالي است، يا به دلايل مختلف، دسترسي به آنها ممكن نبوده و يا عده‌اي از اين افراد ترجيح داده‌اند بنا به دلايل شخصي در اين نظرخواهي شركت نكنند.

به گزارش سی نت در جمع بندی آرا در بخش بهترین فیلم، 3 امتیاز به فیلم اول، 2 امتیاز به فیلم دوم و یک امتیاز به فیلم سوم و در دیگر بخش ها به هر انتخاب یک امتیاز تعلق گرفت که در نهایت نتیجه نهایی چنین شد:

بهترین فیلم:
1 - درباره الی ... / 215 امتیاز
2 - بی پولی / 60 امتیاز
3 - بیست / 42 امتیاز
4 - عیار 14 / 40 امتیاز
5 - تنها دو بار زندگی می کنیم / 35 امتیاز
6 - تردید / 26 امتیاز
- وقتی همه خوابیم / 26 امتیاز
8 - محاکمه در خیابان / 21 امتیاز
9 - تهران انار ندارد / 13 امتیاز
10 - هر شب تنهایی / 9 امتیاز
- کتاب قانون / 9 امتیاز
- اخراجی ها 2 / 9 امتیاز
13 - صداها / 8 امتیاز
14 - پستچی سه بار در نمی زند / 8 امتیاز
15 - استشهادی برای خدا / 6 امتیاز

بهترین کارگردان:
1 - اصغر فرهادی (درباره الی ...) / 60 امتیاز
2 - حمید نعمت الله (بی پولی) / 6 امتیاز
- عبدالرضا کاهانی (بیست) / 6 امتیاز
4 - بهنام بهزادی (تنها دو بار زندگی می کنیم) / 5 امتیاز
- پرویز شهبازی (عیار 14) / 5 امتیاز
- واروژ کریم مسیحی (تردید) / 5 امتیاز
7 - بهرام بیضایی (وقتی همه خوابیم) / 3 امتیاز
- مسعود کیمیایی (محاکمه در خیابان) / 3 امتیاز

بهترین بازیگر نقش اول مرد:
1 - شهاب حسینی (درباره الی ...) / 34 امتیاز
2 - محمدرضا فروتن (عیار 14) / 13 امتیاز
- پرویز پرستویی (بیست) / 13 امتیاز
4 - شهاب حسینی (سوپراستار) / 12 امتیاز
5 - بهرام رادان (بی پولی) / 9 امتیاز
6 - علیرضا آقاخانی (تنها دوبار زندگی می کنیم) / 6 امتیاز

بهترین بازیگر نقش اول زن:
1 - گلشیفته فراهانی (درباره الی ...) / 40 امتیاز
2 - لیلا حاتمی (بی پولی) / 35 امتیاز
3 - ترانه علیدوستی (درباره الی ...) / 12 امتیاز
4 - نگار جواهریان (تنها دو بار زندگی می کنیم) / 8 امتیاز
5 - لیلا حاتمی (هر شب تنهایی) / 7 امتیاز
6 - مژده شمسایی (وقتی همه خوابیم) / 4 امتیاز

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:
1 - صابر ابر (درباره الی ...) / 17 امتیاز
2 - علیرضا خمسه (بیست) / 15 امتیاز
3 - مانی حقیقی (درباره الی ...) / 14 امتیاز
- پیمان معادی (درباره الی ...) / 14 امتیاز
5 - امیر جعفری (پستچی سه بار در نمی زند) / 8 امتیاز
6 - حبیب رضایی (بی پولی) / 5 امتیاز
- حامد بهداد (محاکمه در خیابان) / 5 امتیاز
- کامبیز دیرباز (محاکمه در خیابان) / 5 امتیاز
- امیر جعفری (بی پولی) / 5 امتیاز

بهترین بازیگر نقش مکمل زن:
1 - مریلا زارعی (درباره الی ...) / 35 امتیاز
2 - ترانه علیدوستی (درباره الی ...) / 11 امتیاز
3 - رعنا آزادی ور (درباره الی ...) / 9 امتیاز
4 - مهتاب کرامتی (بیست) / 7 امتیاز
5 - طناز طباطبایی (صداها) / 6 امتیاز
6 - پانته آ بهرام (پستچی سه بار در نمی زند) / 5 امتیاز
7 - فرشته صدر عرفایی (بیست) / 4 امتیاز


نقدی بر "پرسه در مه"

پرسه در مه دومين فيلم بهرام توكلي است كه پيش از اين فيلم تحسين شده پا برهنه در بهشت را كارگرداني نموده بود. پرسه در مه از آن دست فيلم هايي است كه قضاوت در مورد آنها دشوار است زيرا داستان سر راستي تعريف نمي كنند و ابهام هاي موجود در فيلم، ساختار غير خطي و ناهنجاري هاي شخصيت اصلي، دنبال نمودن داستان را دشوار كرده است. فيلم در جشنواره نيز مدافعان و مخالفان سر سخت خود را داشت. اما راستش را بخواهيد من از فيلم بدم نيامد و آن را تجربه موفقي مي مانم كه يك گام تا موفقيت داشته اما به آن نرسيده است. حداقل با اطمينان مي توان گفت كه داوران جشنواره كمي بي انصافي به خرج داده اند.

راستش تعريف خلاصه اي از داستان بسيار دشوار است. به خصوص اگر بدانيد شخصيت اصلي فيلم مردي به نام امين (با بازي شهاب حسيني) است كه روي تخت بيمارستان به كما رفته و دكترها در انتظار تغيير در وضعيت او هستند تا دستگاه ها را از بدن او جدا كنند! حال اين فرد شروع به بيان داستان خود مي كند و ما از طريق فلاش بك (!) داستان او را پي مي گيريم و در اين ميان مرز بين واقعيت، دروغ، رويا و آرزو در داستان وي كمرنگ است و به ويژه پايان بندي فيلم اجازه كافي به تفسير و تاويل تماشاگران مي دهد. به هر حال امين (حداقل در داستان نقل شده توسط او) دانشجوي نابغه رشته موسيقي است كه با به بن بست رسيدن در نوشتن نت ها و ساختن موسيقي خود دچار بحران روحي مي شود و همزمان روابط او با همسرش (ليلا حاتمي) به نام رويا (اسمي كه رويايي بودن داستان امين را تشديد مي كند) دستخوش آشوب مي شود. در واقع فيلم شرح سقوط اين رابطه و تبديل تدريجي امين به شخصيتي روانپريش است. در كنار آن آشفتگي روابط امين با استاد موسيقي خود (با بازي مسعود رايگان) را نيز داريم كه آميزه اي از شيفتگي، تحقير و نفرت است.

احتمالا با خواندن اين خلاصه به ياد فيلم هاي معروفي مثل آمادئوس افتاده ايد كه آن نيز شرح زندگي نابغه بزرگ موسيقي جهان ولفگانگ آمادئوس موزارت بود. توكلي كه از علاقه مندان اينگمار برگمان نيز هست در داستان خود بر پريشاني روحي و روابط زناشويي متمركز شده است كه مورد علاقه برگمان بوده اند اما نسبت به پا برهنه در بهشت پيرنگ ديني كمتري را استفاده كرده است. راستش داشتن اطلاعات پزشكي نيز مي تواند به فهم فيلم كمك كند (مثلا صداي سوت در سر امين كه مي تواند نشان تومور يا اسكيزوفرني يا توهم صوتي باشد؟) اما براي من نوع ساختار شكني در تعريف داستان و نمايش سقوط روحي امين اهميت بيشتري داشت. آنچه در فيلم به خوبي جا افتاده، مراحل سقوط عاطفي و رواني امين و سپس بهبود نسبي او و در نهايت حادثه رخ داده است. همچنين به طور موازي مي توان به ماجراي رويا، مسائل كاري (بازي تئاتر)، حاملگي، ترديد در سقط و در نهايت به دنيا آوردن كودك را پيگيري نمود. همانگونه كه امين آبستن خلق اثري هنري است و در زايش آن مشكل دارد، رويا نيز در به دنيا آوردن كودك ترديد دارد. جالب اينجاست كه بهبود نسبي امين زماني رخ مي دهد كه از وجود كودك آگاه مي شود.

به هر حال امين با انسداد خلاقيت خود شروع مي كند و به تدريج بيماري هاي جسمي (رنگ پريدگي و غيره) شروع مي كند و به تدريج بيماري رواني و اختلال شخصيتي (صداي سوت، نگاه كردن و بقيه به او، قضاوت كردن بقيه در مورد او، شك به رابطه روانشناس و زن و غيره) به اوج مي رسد. امين ابتدا به ديگر آزاري روي مي آور (استا را تحقير مي كند و به همسرش آسيب مي زند) و سپس به خودآزاري (شكستن ليوان در دست و قطع انگشتان) مي رسد. ايده قطع انگشتان هم به خوبي به كار گرفته شده است زيرا مهمترين عضو براي يك نوازنده پيانو است و با اين كار امين با قرباني كردن نبوغش سعي مي كند به زندگي بر گردد. اما برخي بازيگوشي هاي روايي فيلم نيز بر قدرت فيلم افزوده است. مثلا كار رويا بازي در تئاتر است و نقش او بي شباهت به زندگي خود نيست. هنگامي كه اين امر با صحنه پاياني و آشنايي امين و رويا همراه مي شود (امين تنها دوست برادر روياست كه به ديدن نمايش او آمده است) شوك خوبي ايجاد مي كند كه شايد تمام داستان تلفيقي از نمايش رويا و آرزو و روياي امين (ازدواج با رويا) بوده باشد. اما در عوض ايده خوب ديگر يعني اينكه در كما بودن امين ربطي به مشكلات ندارد و ناشي از سقوط در تونل است، به دليل يكباره بودن و بي ربطي به اصل روايت داستان، در نيامده است.

اما بايد به بازي بسيار خوب دو بازيگر اصلي فيلم يعني حسيني و حاتمي اشاره كنم كه به ويژه حسيني (با آن بريده صحبت كردن، پلك زدن، گيج ماندن و از هم گسيختگي روحي) به خوبي از عهده نقش بر آمده است و واقعا حيف است كه كانديد نشد. همچنين خضوعي ابيانه نيز بسيار موفق عمل كرده و با قاب بندي هاي عالي و فلو/فوكوس شدن هاي به موقع، توانايي هايش را نشان مي دهد. هچنين كار دشوار حامد ثابت هم قابل ذكر است زيرا از يك سو توازني بين موسيقي متن فيلم و نواختن شخصيت اصلي برقرار كرده است و هم از افكت هايي مثل صداي سوت در سر امين براي موسيقي متن استفاده كرده است. همچنين كار بهرام دهقاني در تدوين فيلمي با اين داستان سيال نيز قابل تحسين است. اما اگر بخواهم در مورد كليت فيلم صحبت كنم، به رغم برتري در بسياري ابعاد، به اصطلاح فيلم درنيامده است و اين به سنگ بزرگي بر مي گردد كه توكلي انتخاب نموده است. در واقع براي دومين تجربه كارگردان، انتخاب داستاني دشوار با شخصيت هاي پيچيده، سيال بودن روايي و آشوب هاي رواني كار دشواري بوده است كه باعث شده فيلم به كمال نرسد. همچنين در بسياري از لحظات ارتباط مخاطبان با فيلم قطع مي شود و گاهي نيز ريتم سقوط مي كند و دنبال نمودن آن دشوار مي شود. اما بد نيست در پايان به يكي از ديالوگ هاي خوب فيلم اشاره كنم كه مضمون آن (اگر از يادم نرفته باشد) اين است: خسته كننده است كه براي زندگي الان در حال مرگ در آينده باشيم.


راستی اگر نتوستم در چند روز باقی مونده چیزی آپ کنم...پیشاپیش سال ۱۳۸۹ رو به همتون تبریک می گم! ان شا الله سال دیگه باز هم دور هم باشیم!

"ب" بهانه ای برای شکوفه زدن...

"ه" همسایه شدن با نسیم بهاری...

"ا" آغازی دوباره از نو...

"ر" روزهای آفتابی می رسند از راه...

بهارتان خجسته!

شهاب حسینی - گفتگو با مجله "وطن امروز"

سینمای ما - محمد تاجیک: شهاب حسینی بازیگر سینمای ایران به تازگی گفت وگویی با دنیا خمامی و محمد صابری در روز نامه وطن امروز کرده ودربخشهایی از این گفت وگو درباره حضورش درفیلمهایی چون درباره الی ،آنا هیتا و..... سخن گفته است .

در خارج دروغگویی نوعی بیماری روانی است
شهاب حسینی درباره شخصیت احمد درفیلم درباره الی گفته :احمد در جامعه‌ای بوده که با حداقل دروغ و ریا زندگی و به آن شرایط عادت کرده و آن‌جور شکل گرفته است. تعادلی که در احمد وجود داشت این بود که احساساتش را کنترل می‌کرد و با تعمق و منطق جلو می‌رفت. جهان، جهان گفت‌وگو است و با شلوغ بازی نمی‌توان مخاطب برای حرف‌ها پیدا کرد. کاش مؤسسات توریستی بتوانند موجبات سفر راحت را فراهم کنند تا جامعه ایران بتواند راحت‌تر سفر کند و مردم بیشتر با جهان ارتباط داشته باشند و با خلقیات آنها آشنا شوند. در آنجا دروغگویی نوعی بیماری روانی تلقی می‌شود و الکی نوشابه برای کسی باز نمی‌کنند.

درباره الی یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینماست
شهاب حسینی در پاسخ به این سوال که کاراکتر احمد در «درباره‌الی...» اوج بازی زیرپوستی شما بود که در فیلم‌های دیگر هم وجود داشت و در این فیلم تکمیل شد. چقدر فضا و چقدر اراده شخصی شما تاثیرگذار بود؟ می گوید :
ما در فضایی کار می‌کردیم که خیلی ایده‌آل بود. «درباره‌الی...» یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده در تاریخ ایران است و به خاطر تفکر ساختاری که پشت فیلم وجود داشت، موفق شد. کدام فیلم سینمایی را در ایران می‌شناسید که از 2 ماه قبل بازیگرانش را جمع کند و تمرین تئاتری کنند، آن هم تمرین صحنه‌هایی که در فیلم وجود ندارد. مثل تلفن صابر به ترانه علیدوستی... . یا مثل تلفن من به سپیده که از او می‌خواهم یک دختر مثل خودش برایم پیدا کند. این موارد به شخصیت‌ها بعد می‌داد.

در فیلم درباره الی پست من مدافع بود
در «درباره‌الی...» همه پست‌ها مشخص بود. تیم می‌دانست باید چکار کند، من هم به‌عنوان یک مدافع در تیم بودم و به فکر گلزنی نبودم.

 فرهادی با زیرکی تمام انگشت گذاشته روی این بزرگ‌ترین نقطه ضعفمان
وی درادامه می گوید :ما تصمیم داشتیم یک زندگی واقعی را تصویر کنیم. فیلمنامه «درباره الی...» سرشار از جملات روزمره بود. من به اصغر فرهادی گفتم: «پس اصغر آن جمله‌ها و گریه‌های احساسی‌اش کو!؟ کجا باید داد بزنم و بگم: ‌ای خدا...!»(می‌خندد)، فرهادی می‌خواست بگوید که این حرف زدن‌های معمولی‌مان، معنی‌هایی را با خود دارد که می‌تواند فاجعه بیافریند. ما واقعا هیچکدام مان فکر نمی‌کردیم بازیگران فیلمی به نام «درباره‌الی...» هستیم. ما واقعا تصور می‌کردیم همگی آمده‌ایم شمال و زندگی می‌کنیم. آن‌ روز که قرار بود الی غرق شود، فرهادی از ترانه علیدوستی خواسته بود که سر فیلمبرداری حضور نداشته باشد. وقتی همگی خسته و سنگین از فیلمبرداری سوار ماشین شدیم، یکدفعه ترانه در ماشین را باز کرد، داخل شد و گفت: سلام، خسته نباشید! همه ما شوکه شدیم و به یکباره ناخودآگاه من از نهادم گفتم: الهی شکر! اصغر فرهادی به سمت من بازگشت و گفت: چی؟ گفتم: ترانه که اینجاست، خدا را شکر...! خلاصه شرایط برای ما اینگونه بود. همه ما در ابتدای فیلم می‌گوییم «وای الی چه دختر خوبیه» اما بعد از یک روز همه ما این دختر را سیاه‌ترین دختر ممکن می‌دانیم. به نظرم اصغر فرهادی با زیرکی تمام انگشت گذاشته روی این بزرگ‌ترین نقطه ضعفمان.

اسکار باید به درباره الی داده می شد
شهاب حسینی همچنین درباره عدم حضور درباره الی در اسکار می گوید : اندازه کافی در اسکارها آن آدم‌هایی که باید مطرح می‌شدند، مطرح شده‌اند، از همین منظر و اگر تفکر درستی پشت داوری این مراسم حاکم باشد، اسکار باید به «درباره الی...» اعطا مي‌شد، تا مهر تأییدی باشد بر توانایی کشوری که تا به امروز توانایی سینمایی‌اش اینگونه مطرح نشده بود. به هرحال اگر من جزو هیات داوران اسکار بودم به خاطر شهامت و جسارت یک کارگردان 37ساله، اسکار را به «درباره الی...» می‌دادم، من به خاطر اصغر به نسل خودم افتخار می‌کنم.

شهاب حسینی از همکاری با میترا حجار می گوید
شهاب حسینی در پاسخ به سوالی دوباره‌ همکاری با میترا حجار در فیلم «آناهیتا» و حرف‌هایی که مبنی بر ممنوع‌التصویر بودن او زده می‌شود، می گوید : در ابتدا من اندوه و غم خودم را برای درگذشت امیر قویدل اعلام می‌کنم و آرزوی علو درجات برای ایشان دارم و زندگی در آغوش خداوند در بهشت برین را برایشان آرزومندم. آقای قویدل برای نخستین‌بار در سینما به من اعتماد کردند و در فیلم«رخساره» از من دعوت کردند. درباره همکاری دوباره میترا حجار هم خوشحال هستم.
این فیلم، فیلمی است که رویکردی تازه در زمینه علمی در سینمای ایران دارد. ما اگر بخواهیم به خاطر یک سوءتفاهم این فیلم را به نمایش درنیاوریم خلف امانت می‌کنیم؛ فیلمی که به یک پدیده‌ حیرت‌انگیز در طبیعت به نام «شعور آب» پرداخته است، اینکه مولکول‌های آب دارای شعور هستند و
عکس العمل نشان می‌دهند، آب به اصوات، حرف‌ها، رنگ‌ها و... حساس است و درک می‌کند و این یکی از حیرت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعت است. حال شما فرض کنید چنین موضوعی را نادیده بگیریم. عزیزالله حمیدنژاد این فیلم را با سرمایه شخصی خود تهیه کرده است. او به جای اینکه فیلم‌هایی مانند «قربون مادرزنم برم»، «دسته گلم» و... (!) را بسازد یک فیلم را با سرمایه شخصی خودش می‌سازد که نشان‌دهنده عظمت خداوند است و حال ما بیاییم و این چیزها را قاطی مسائلی بکنیم که براحتی قابل حل است.

 

 

شهاب حسینی - نوروز با فیلم های شهاب حسینی!

فیلم محیا  شبکه دو   - فیلم سوپراستار شبکه سه - فیلم شمعی در باد شبکه چهار - فیلم غیر منتظره شبکه تهران در نوروز 89 پخش و زمان پخش دقیق فیلم ها به زودی اعلام خواهد شد . 

*فیلم سینمایی "سوپراستار" ساخته تهمینه میلانی اول فروردین ماه ساعت 20:15 روی آنتن می‌رود. در این فیلم شهاب حسینی، نسرین مقانلو، لیلا زارع، فریبا کوثری، رضا رشیدپور و ... بازی کردند. داستان "سوپراستار" درباره بازیگر مشهوری است که دچار غرور شده، اما با ورود دختری نوجوان به زندگی‌اش متحول می‌شود.

 *فیلم سینمایی "محیا" سومین ساخته سینمایی اکبر خواجویی نوروز از شبکه دو روی آنتن می‌رود.
به گزارش خبرنگار مهر، در این فیلم سینمایی شهاب حسینی، الهام حمیدی، آزیتا حاجیان، برزو ارجمند، مجید سعیدی و مرضیه خوش‌تراش بازی کردند و داستان آن درباره جوانی است که در رسیدن به عشق خود محیا با مشکلاتی رو به روست. خواجویی تهیه‌کننده این فیلم  است.

 

شهاب حسینی - گالری فعلا مسدود است! + دانلود فایل تصویری پشت صحنه "بچه های ابدی"

دوستای عزیزم...گالری وبلاگ تا اطلاع ثانوی بسته است! البته حذف نمی شه اما خوب کسی بهش سر نزنه بهتره!! من فعلا از لیست پیوندها پاکش کردم تا سر فرصت درستش کنم!!

+ عکس ماه اسفند رو به فیلم پرسه در مه اختصاص دادم . به دلیل نگاه مثبت منتقدان روی این فیلم و بازی شهاب در مجلات و رسانه های مختلف فکر می کنم انتخاب خوبی بوده باشه. اگر نظر خاصی دارید لطفا باهام در میون بذارید! خوشحال می شم!

+ می خواستم برای عیدی دادن چیزهای بیشتری فراهم کنم اما نشد...به خاطر همین پشت صحنه فیلم بچه های ابدی (البته فقط قسمتهای شهابشو) براتون گذاشتم! البته می دونم باید دیده باشین خیلی هاتون...اما به دوباره دیدنش می ارزه!! امیدوارم عیدی من رو قبول کنین!! البته هنوز تا عید مونده...اما خوب...

      

                 قسمت اول                          قسمت دوم                              قسمت سوم

شهاب حسینی - آخرین اخبار

دوستان نظرسنجی درباره محبوب ترین فرد در وبلاگ رسمی رضا رشید پور قرار داده شده....خوب همه می دونیم که باید چه کنیم؟!پس دست به کار بشید!

http://rezarashidpour.blogspot.com


فیلم سینمایی «برف روی شیروانی داغ» به کارگردانی محمدهادی کریمی آخرین روزهای فیلمبرداری را سپری می‌کند.
به گزارش «بانی‌فیلم»؛ چندی قبل هنگامه قاضیانی به جمع عوامل این فیلم اضافه شد و جلوی دوربین حسن کریمی رفت تا فهرست بازیگران «برف روی شیروانی داغ» تکمیل شود.
گروه این روزها در لوکیشنی واقع در خیابان شریعتی به سر می‌برند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده فیلمبرداری تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
هادی کریمی هنوز در مورد تدوینگر فیلمش تصمیم نگرفته، اما به نظر می‌رسد مراحل فنی «برف روی شیروانی داغ» اوایل سال آینده آغاز شود. فیلم داستان فرد مشهوری است که با مرگش اثری رازآلود از او به جای می‌ماند که پرسش‌هایی را در ذهن نزدیکان او رقم می‌زند. تنها راه رسیدن به آرامش قبلی رمزگشایی از این موضوع است.
فهرست عوامل این پروژه عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محمدهادی کریمی، مدیرفیلمبرداری: حسن کریمی، مدیرتولید: بهمن گودرزی، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، طراح چهره‌پردازی: ایمان امیدواری، صدابردار: بابک اردلان، مدیر تدارکات: یدا... زبردست مقدم، جلوه‌های ویژه: حمید رسولیان، برنامه ریز: ماهان دریایی، دستیار اول کارگردان: ماهان حیدری، منشی صحنه: آزاده زارعی، دستیار دوم: محسن نعیمی، دستیار اول فیلمبردار: حسین جلیلی، گروه صحنه و لباس: سعید هنرمند، وحیده حیدری، حمیدرضا پربها، مجریان گریم: اشکان وثوقی، مهشید خرم‌آبادی، عکاس: حبیب مجیدی، گروه فیلمبرداری: سالار اردستانی، مرتضی سبحانی، کوروش نوشاد، علی خمیرآبادی، دستیاران تدارکات: محمدرضا حقگو، ایرج عزتی، عباس اندرودی، مصطفی خیرخواه، دستیار صدابردار: محمد مرتضایی، محمدمهدی فیض‌مندیان، گروه ترابری: علیرضا نوکیان، حسن موثق، رضا زادفر، رضا نوابی، سینه موبیل: کوروش نوشاد، بازیگران: شهاب حسینی، آناهیتا نعمتی، کوروش تهامی، خاطره اسدی، امیرحسین آرمان و فرخ نعمتی و با حضور هنگامه قاضیانی، تهیه‌کننده: علی لدنی

 


 سریال «شوق پرواز» که با موضوع زندگی و شخصیت شهید بابایی، توسط یدالله صمدی کارگردانی می‌شود، مرداد ماه سال 89 آماده پخش خواهد شد.

جواد نوروزبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت ساخت سریال «شوق پرواز»، خبر بالا را اعلام کرد.

این تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در ادامه خاطرنشان کرد: هم اینک تصویربرداری صحنه‌های جنگی سریال «شوق پرواز» در حال انجام است و تاکنون 70 درصد از تصویربرداری این مجموعه به پایان رسیده‌است.

نوروزبیگی سکانس‌های جنگی سریال «شوق پرواز» را در زمره سنگین‌ترین بخش‌های این مجموعه تلویزیونی برشمرد که هم اینک در حوالی مهرآباد تهران تصویربرداری می‌شود.

وی اعلام کرد: پس از اتمام صحنه‌های مهرآباد، به شهرهای اصفهان، دزفول، بوشهر و تبریز سفر خواهیم کرد.

تهیه‌کننده سریال شهید بابایی هم‌چنین یادآور شد که در صحنه‌های حال حاضر، بازیگرانی چون شهاب حسینی(در نقش شهید بابایی)، شهرام حقیقت دوست، فرهاد قائمیان و الهام حمیدی به تناوب مقابل دوربین می‌روند.

به گزارش ایسنا، فیلنامه سریال «شوق پرواز» توسط فرهاد توحیدی نوشته شده‌است و روایتگر زندگی سرلشکر خلبان عباس بابایی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که پانزدهم مرداد ماه سال 1366 مقارن با عید سعید قربان، به هنگام بازگشت از یک مأموریت برون مرزی، هدف اصابت گلوله پدافند هوایی دشمن بعثی قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد. این سریال در موسسه شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران ساخته می‌شود.


نقدی بر فیلم "آناهیتا"

 آناهيتا» به انتظارها پاسخ شايسته‌اي نداد. اين فيلم كه در يك سانس مناسب درسينماي رسانه‌ها به نمايش گذاشته شده بود، واكنش منفي شمارقابل توجهي از منتقدان سينمايي را در پي داشت.
«آناهيتا» از دو نظر فيلم كنجكاوي‌برانگيزي بود، نخست به‌خاطر غيبت طولاني مدت و چند ساله عزيزالله حميدنژاد ازسينماي ايران و دوم؛ بواسطه شايعه ممنوع‌الكار بودن يكي از بازيگران اصلي‌اش كه چند سالي مقيم خارج بود.
«حميدنژاد» در «آناهيتا» فرضيه‌اي علمي – پژوهشي را دستمايه قرار داده كه هنوز به اثبات نرسيده است.در كار با چنين مضاميني كه جنبه تخصصي دارند بسياري از عوامل فيلم نيازمند مشاوره هستند اما در «آناهيتا»، چنين اتفاقي آنچنان كه بايد و شايد نيفتاده است. پي بردن به انگيزه‌ها و ويژگي‌هاي رفتاري افراد از طريق قطرات آب آنگونه كه در فيلم مطرح شده، فاقد پايه و اساس علمي است.
ميكروسكوپي كه خورشيد (ميترا حجار) با آن كار مي‌كند بسيار گرانقيمت است، در حالي كه آزمايشگاهي كه او براي خودش در يك بيغوله تدارك ديده بسيار محقر و در حال فروريختن است كه اين تضاد، اصلا توجيه منطقي ندارد، ضمن آن كه معلوم نيست خورشيد كه فرد تحصيلكرده‌اي است به كدام علت چنان وسيله نفيسي را در آن مكان ناامن مستقر كرده است!؟.
خورشيد هنگام كار در آزمايشگاه پي‌پت (وسيله نمونه برداري) را كاملا غلط در دست مي‌گيرد. جايزه‌اي كه در ابتداي فيلم به خورشيد اهدا مي‌شود، حاكي از برخورداري وي از حمايت‌هاي دولتي است اما هيچ نشاني از اين حمايت‌ها، در آزمايشگاه محقرش و روند پژوهش به چشم نمي‌خورد! فيلمنامه فاقد انسجام است، پرش دارد و مدام لحن عوض مي‌كند و تغيير ژانر مي‌دهد چند سكانس علمي-تخيلي است، چند سكانس ملودرام، چند سكانس جنايي و... هيچ تلاشي هم براي تلفيق اين قالب‌هاي مختلف صورت نگرفته است.
شهاب حسيني و ميترا حجار در باوراندن نقش‌هاي خود به بيننده موفق بوده‌اند، هرچند كه بازي بد و هدايت ناشده هنرپيشگان نقش‌هاي فرعي اين موفقيت را تحت‌الشعاع قرار داده است.
فيلم بسيار پرگو و زياده‌گو است و نياز به تدوين مجدد دارد. برخي از شخصيت‌هاي فرعي - مثلا همسايه خورشيد (محمدرضا داوودنژاد) - چندان به كار داستان نمي‌آيند و به راحتي مي‌توان حذف‌شان كرد! انتقادهايي كه فيلم در مورد روند ناعادلانه پذيرش دانشجو در دوره تحصيلات تكميلي و افزايش بي‌حد و حصر دانشجويان دختر در قياس با دانشجويان پسر طرح مي‌كند هر چند ارزشمند و قابل تأمل‌اند اما رو و شعاري از آب در آمده و به سختي بر بستر قصه مي‌نشينند. فواد -دانشجوي اخراجي- كاراكتر جذاب و كم نظيري در سينماي ايران محسوب مي‌شود اما متاسفانه پرداخت هويتي مناسبي ندارد و حجم زماني اختصاص داده شده به او در سناريو كافي به نظر نمي‌رسد در صورتي كه كار بيشتر بر روي اين شخصيت، فيلم و قصه آن را ارتقا مي‌بخشيد.
حميدنژاد آنقدر تجارب موفق در سينماي ايران داشته كه نمي‌توان به صرف ساخت فيلم ضعيف و نه چندان قابل دفاع «آناهيتا»، به كلي از او قطع اميد كرد.

شهاب حسینی - خبر جدید + یک نکته

"آناهیتا" پروانه نمایش گرفت.

پروانه ساخت پنج پروژه سینمایی و پروانه نمایش سه فیلم در جلسه 10 اسفند شورای نظارت و ارزشیابی ارشاد صادر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سببِ من" به تهیه کنندگی عبدالمحمد نجیبی و کارگردانی بهرام بهرامیان (ژانرکودک و نوجوان)، "اسکی باز" به تهیه کنندگی فرامرز فرازمند و کارگردانی کامشاد کوشان (ژانر اجتماعی) و "چگونه میلیاردر شدم" به تهیه کنندگی و کارگردانی علی عبدالعلی زاده (ژانرکمدی اجتماعی) از این شورا پروانه ساخت دریافت کردند.

همچنین مجوز ساخت فیلم های "عروس تهرانی" به تهیه کنندگی خسرو امیر صادقی و کارگردانی مسعود نوابی (ژانر کمدی خانوادگی) و"فلش" به تهیه کنندگی  و کارگردانی ایرج قادری (ژانر حادثه‌ای) نیز صادر شده است.

شورای صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های "ناسپاس" به تهیه کنندگی سید محسن جاهد و کارگردانی حسن هدایت، "طلا و مس" به تهیه کنندگی منوچهر محمدی و کارگردانی همایون اسعدیان و "آناهیتا" به تهیه کنندگی و کارگردانی عزیزالله حمید نژاد پروانه نمایش صادر کرده است.


دوستان از همه تون که اینجا سر می زنین خواهش می کنم دیگه برای اون وبلاگ موردنظر (وبلاگ "فقط شهاب حسینی") نظر نگذارید و فقط با رفتن به قسمت گزارش تخلف در بلاگفا از مدیران سایت بلاگفا بخواهید که این وبلاگ زودتر بسته شه. لطفا تا اوضاع بدتر از این نشده و دوباره یک نفر این قضایا رو به شهاب گزارش نداده موضوع رو با گزارش تخلف تمومش کنید. از همه طرفداران واقعی شهاب این رو درخواست می کنم.

 

شهاب حسینی - دو خبر

فیلم سینمایی «برف روی شیروانی داغ» به کارگردانی محمدهادی کریمی جلوی دوربین رفت.
به گزارش «بانی فیلم»، شهاب حسینی، آناهیتا نعمتی، کورش تهامی، خاطره اسدی، فرخ نعمتی و امیرحسین آرمان بازیگران این فیلم هستند و قرار است طی روزهای آینده یک بازیگر زن چهره به این جمع اضافه شود. اولین پلان‌های «برف روی شیروانی داغ» یکم اسفندماه در تهران جلوی دوربین رفت و سعی و تلاش گروه بر این است که فیلمبرداری این فیلم تا پایان اسفندماه به پایان برسد. گروه چند روزی در لواسان مشغول فیلمبرداری بودند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده بقیه سکانس‌های فیلم در تهران جلوی دوربین می‌رود. این سومین فیلم بلند سینمایی محمدهادی کریمی بعد از «غیرمنتظره» و «امشب شب مهتابه» است که علی لدنی تهیه‌کنندگی آن را برعهده‌دارد. فیلمنامه این فیلم را محمدهادی کریمی خودش نوشته که مضمونی اجتماعی دارد. حسن کریمی (مدیر فیلمبرداری)، آیدین ظریف (طراح صحنه و لباس)، ایمان امیدواری (طراح گریم)، بابک اردلان (صدابردار)، بهمن گودرزی (مدیر تولید)، یدا... زبردست مقدم (مدیر تدارکات) از عوامل اصلی پشت دوربین «برف روی شیروانی داغ» هستند. پروانه ساخت این فیلم چندی قبل از سوی اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد صادر شد.


كارگردان فيلم سينمايي «آناهيتا» گفت: اين فيلم براي اكران عمومي رتوش و تدوين مجدد مي‌شود و قطعا در اين فرآيند زمان آن كوتاه خواهد شد.

«عزيزالله حميدنژاد» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سينمايي فارس در اين باره گفت: براي كسب پروانه نمايش فيلم اقدام كرديم و پخش آن نيز به عهده نمايشگران است و نسبت به زمان اكران فيلم، برنامه‌ريزي خواهند كرد.
وي درباره اعمال تغييرات در نسخه جشنواره‌اي «آناهيتا»، گفت: رتوش كلي در اين نسخه اعمال مي‌كنم و در نوع تدوين فيلم تغييراتي اعمال مي‌كنم و طبيعتا زمان فيلم كوتاه‌تر خواهد شد.
كارگردان «آناهيتا»، گفت: بعد از جشنواره با توجه به اينكه با مخاطبين مختلف و در سينماهاي مختلف فيلم را ديدم و خوشبختانه مخاطب عام با آن ارتباط خوبي برقرار كرد، راه‌كارهاي بيشتري را براي ارتباط بهتر با مخاطب در نظر دارم.
وي گفت: بازتاب نظرات مخاطبين، نشان داد كه با اين موضوع پيچيده ارتباط خوبي برقرار كردند. نياز مخاطب عصر جديد، موضوعات متنوع و به روز است و بايد از كليشه‌ها و تكرار پرهيز شود، در آناهيتا سعي كردم به يك پويايي و طراوت برسم.

شهاب حسینی - نتیجه نظرسنجی سایت فیلم نیوز + دو عکس تازه + یک خبر جدید

نظرسنجی سایت فیلم نیوز با انتخاب شدن شهاب حسینی به عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره فجر به پایان رسید.

شهاب حسینی با 1601 رای اول شد و حامد بهداد با 1495 رای نفر دوم و حمید فرخ نژاد با 334 رای نفر سوم این نظر سنجی شده اند.


 خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي «پرسه در مه» ساخته بهرام توكلي گزينه‌اي براي اكران تابستان 89 است.


«جواد نوروزبيگي» تهيه‌كننده اين فيلم در گفت‌و‌گو با خبرنگار سينمايي فارس گفت: پخش فيلم «پرسه در مه» به عهده فيلميران است و برنامه ما براي اكران اين فيلم، تابستان 89 است.
وي افزود: هيچ‌گونه تغييري در نسخه نمايش داده شده در جشنواره فيلم فجر، اعمال نمي‌شود و همان نسخه به اكران عمومي در مي‌آيد.
براساس اين گزارش، در بخش فيلم‌هاي اول و دوم جشنواره فيلم فجر، «بهرام توكلي» با فيلم «پرسه در مه» توانست جايزه بهترين كارگرداني را دريافت كند.
ليلا حاتمي، شهاب حسيني و احمد ساعتچيان بازيگران اصلي اين فيلم هستند. 

  

شهاب حسینی - نقدهایی درباره "پرسه در مه" در مجله فیلم

پرسه در مه: پیاده‌روی در ذهن مه‌آلود
محسن سیف: پرسه در مه، نوعی یك ذهن زیبا در حد بضاعت ایرانی است كه با وجود تكراری بودن پی‌رنگ داستانی، ساختار بصری خوب و فكرشده‌ای دارد. روایت تداخلی و تودرتوی حوادث تناسب قابل تأملی با روان‌پریشی قهرمان اصلی قصه (شهاب حسینی) پیدا كرده است. ماجراها گویی از دریچه‌ی ذهن آشفته‌ی او بازتاب بیرونی می‌یابند و درهم‌ریختگی زمان و رفت‌وبرگشت‌های پی‌درپی خط سیری زیگزاگی و متناسب با تحلیل و ادراك ذهنی بیمار دارد؛ یك دانشجوی پریشان‌حال رشته‌ی موسیقی كه با هجوم صداهای مزاحم و زوزه‌ی اصوات بیگانه در لحظه‌های خلق یك ملودی و چینش هنرمندانه‌ی نت‌ها به سردرگمی می‌رسد. با تشدید مرحله به مرحله‌ی این تهاجم ذهنی درك طبیعی از جایگاه زیر و بم اصوات در یك ساختار موسیقایی را از دست داده است. این دگرگونی و درك متفاوت كه با هدایت و مدیریت در یك فرایند ساختارشكنانه می‌تواند مقدمه‌ی ورود به مرحله‌ی خلاقیتی انقلابی و نبوغ حرفه‌ای شود، همان مرز باریك و پل لرزانی است كه نبوغ و جنون را از یك تبار و قبیله معرفی می‌كند.

نت گم‌شده
نیما عباس‌پور: فیلم‌های کوتاه بهرام توکلی را دوست نداشتم. چون در فیلم کوتاه با انبوهی فیلم طرف هستید که سازندگان‌شان در زمینه‌های مختلف مشغول بازیگوشی و تجربه هستند، اما فیلم‌های توکلی در میان‌شان تجربه‌های تازه و چشم‌گیری نبودند. بیش‌تر تکراری بودند. با این حال او با ساخت فیلم‌های بلندش ثابت کرد که فیلم‌ساز توانا و صاحب سلیقه‌ای‌ست و فیلم امسال او یکی از بهترین فیلم‌های جشنواره است. پرسه در مه روایتی غیرخطی دارد و در سینمای ایران بهترین تجربه در نوع خود است، چون برای انتخاب چنین فرمی دلیل محکمی دارد: داستان را فردی روایت می‌کند که در کماست. آهنگ‌سازی که قادر نیست اثرش را تکمیل کند و زجر می‌کشد. کافی‌ست فیلم را مقایسه کنید با نمونه‌های دیگرکه تلاش کرده‌اند از این بازیگوشی‌های روایی داشته باشند ولی ناموفق‌اند، چون دلیلی برای انتخاب فرم روایی خود ندارند.

این ابتدای ویرانی است
الهام طهماسبی: پرسه در مه، روایتی تازه از یک ذهن زیبا در مسیر خلق اثری هنری است که در بن­بستی تلخ گرفتار شده. فیلم قبلی بهرام توکلی، پابرهنه در بهشت هم با روایتی درون­گرایانه و ساختاری حرفه­ای نشان داد که او اصول کارگردانی را خوب می­شناسد و هر چند روایت فیلم، داستانی نامأنوس و هذیان­گونه داشت و بجز کاراکتر هومن سیدی که تا حدی شفاف بود، باقی شخصیت­ها و داستان­ فیلم، فضای گنگی را ترسیم می­کردند که با وجود ساختار خوب و حرفه­ای، میلی به دوباره دیدن فیلم ایجاد نمی‌كرد، اما این بار با این‌که باز هم داستانی تلخ دست‌مایه‌ی پرسه در مه شده، اما داستان با چنان ظرافتی در ساختار روایت شده که گاهی یادت می‌رود فیلم می‌بینی.


برای خواندن ادامه این نقدها شماره ۴۰۷ (اسفند ۱۳۸۸) مجله فیلم رو خریداری بکنین. توش نقدهایی جالبی در مورد دو تا فیلم شهاب نوشته که به خوندنش می ارزه!


 

شهاب حسینی - اخبار جدید

نگار جواهريان و شهاب حسيني بازيگران منتخب منتقدان سينماي ايران در سال 88
به گزارش ايرنا، در اين نظر خواهي که از منوچهر اکبرلو، عباس بابويهي، عزيزالله حاجي مشهدي، خسور دهقان، حسين سلطان محمدي، طاهره علي پناه، کيوان کثيريان، جعفر گودرزي، محمود گبرلو و حسن معظمي انجام شد بعد از شهاب حسيني و نگار جواهريان، گلشيفته فراهاني براي بازي در فيلم درباره الي، ليلا حاتمي براي فيلم بي پولي و حميد فرخ نژاد براي فيلم "به رنگ ارغوان" رتبه هاي بعدي را به خود اختصاص دادند.آراء هر بازيگر از اين قرار است:
نگار جواهريان 4 راي
شهاب حسيني 3 راي
گلشيفته فراهاني 3 راي
حميد فرخ نژاد 2 راي
ليلا حاتمي 2 راي

نظر منتقدان بدين شرح است:
*منوچهر اکبرلو: شهاب حسيني، ليلا حاتمي
*رضا استادي: عليرضا خمسه براي فيلم بيست و دارين خمسه براي فيلم سينمايي کتاب قانون.
*عباس بابويهي: صابر ابر براي بازي در فيلم درباره الي زيرا سکانس به سکانس نقش خود را متفاوت بازي و تحول شخصيتي را به خوبي به نمايش مي گذارد.
گلشيفته فراهاني براي درباره الي زيرا قدرت ارتباط با محيط و اجراي جزئيات نقش در اين فيلم.
*عزيزالله حاجي مشهدي: شهاب حسيني براي بازي در فيلم هاي سوپراستار و درباره الي به دليل بازي همراه با تنش و به نمايان رساندن شخصيت مورد نظر در اين دو اثر سينمايي.
نگار جواهريان براي بازي هاي حسي متفاوت در آثاري همچون تنها دوبار زندگي مي کنيم زيرا به چهره تبديل شد و از کليشه ها به دور بود.
*خسرو دهقان: جمشيد هاشم پور براي بازي در استشهادي براي خدا.
باران کوثري براي فيلم سينمايي پستچي سه بار در نمي زند.
*حسين سلطان محمدي: حميد فرخ نژاد براي فيلم به رنگ ارغوان زيرا نقش مردي که وظيفه شناس بوده و درگير عشق مي شود را به خوبي به نمايش مي گذارد. اين بازيگر نقش هاي متفاوت را به خوبي ايفا مي کند.
ليلا حاتمي براي بازي در فيلم بي پولي وي در اين فيلم بازي متفاوتي را نسبت به ديگر فيلم هايش ايفا کرده است.
*طاهره علي پناه: حامد بهداد براي بازي در فيلم دلخون زيرا بازي قابل ملاحظه اي را در اين فيلم از وي مي بينيم. گلشيفته فراهاني براي بازي غريضي، ساده و روان در فيلم درباره الي.
*کيوان کثيريان: محسن طنابنده براي بازي در فيلم هاي هفت دقيقه تا پاييز و استشهادي براي خدا.
نگار جواهريان براي بازي در فيلم هاي تنها دوبار زندگي مي کنيم و طلا و مس.
*جعفر گودرزي: حميد فرخ نژاد براي بازي روان و تنوع در بازي ها همچون به رنگ ارغوان.
نگار جواهريان براي فيلم هاي سينمايي تنها دوبار زندگي مي کنيم و طلا و مس.
*محمود گبرلو: شهاب حسيني براي بازي در سوپر استار زيرا بازي وي در اين اثر سينمايي مفهومي است و بازي متفاوتي را از خود به نمايش مي گذارد.
گلشيفته فراهاني براي بازي در فيلم سينمايي درباره الي زيرا بازي وي در عين روان بودن و سادگي، حس دروني و باورپذير مطلوبي را به مخاطب القا مي کند.
*حسن معظمي: پرويز پرستويي براي بازي خوب و تاثيرگذار در فيلم هاي بيست و کتاب قانون.
نگار جواهريان براي بازي در فيلم تنهادوبار زندگي مي کنيم.
لازم به ذکر است شهاب حسيني براي بازي در فيلم سوپراستار و ليلا حاتمي براي بازي در فيلم سينمايي بي پولي در بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر عنوان بهترين بازيگران مرد و زن اين رويداد سينمايي را به خود اختصاص داده بودند. در جشنواره امسال نيز محسن طنابنده براي بازي در فيلم هفت دقيقه تا پاييز و نگار جواهريان براي بازي در فيلم طلا و مس اين عناوين را به خود اختصاص داده بودند.
گزارش از: محمد تابنده نسب


به گزارش خبرنگار مهر، نامزدهای تلویزیونی دریافت تندیس حافظ جشن یازدهم دنیای تصویر عبارتند از:  

• بهترین مجموعه‌ تلویزیونی  
ترش و شیرین (تهیه‌کننده‌: مهران مهام‌‚ ایرج محمدی‌)
روزگار قریب (تهیه‌کننده‌: کیانوش عیاری‌)
ساعت شنی (تهیه‌کننده‌: سیدرضا شکری‌)
مدار صفر درجه (تهیه‌کننده‌: حسن بشکوفه‌)  

میوه‌ی ممنوعه (تهیه‌کننده‌: اسماعیل عفیفه‌)   

• بهترین کارگردان تلویزیونی 

 
بهرام بهرامیان (ساعت شنی)
حسن فتحی (مدار صفر درجه)
رضا عطاران (ترش و شیرین)
کیانوش عیاری (روزگار قریب)
احمد مرادپور (رقص پرواز)   

• بهترین فیلمنامه‌ی مجموعه تلویزیونی 
 

احمد رفیع‌زاده (ساعت شنی)
سروش صحت و محمدرضا آریان (ترش و شیرین)
کیانوش عیاری (روزگار قریب)
حسن فتحی (مدار صفر درجه)
علیرضا نادری و علیرضا کاظمی‌پور (میوه‌ ممنوعه)

 

• بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی 


امیر جعفری (میوه ممنوعه)
شهاب حسینی (مدار صفر درجه)  

پیام دهکردی (شهریار)
علی نصیریان (میوه ممنوعه)
مهدی هاشمی (روزگار قریب)   

• بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی 


لاله اسکندری (رقص پرواز)
هانیه توسلی (میوه ممنوعه)
آزیتا حاجیان (ساعت شنی)
گوهر خیراندیش (میوه ممنوعه)
مهراوه شریفی‌نیا (ساعت شنی)   

• بهترین بازیگر بازیگر مرد کمدی تلویزیونی 


احمد پورمخبر (ترش و شیرین)
اردلان شجاع‌کاوه (چهارخونه)
مجید صالحی (سه در چهار)
رضا عطاران (ترش و شیرین)
مهران مدیری (مرد هزار چهره)   

• بهترین بازیگر زن کمدی  


مریم امیرجلالی (ترش و شیرین)
بهنوش بختیاری (چارخونه)
فلامک جنیدی (چارخونه)
شهره سلطانی (ترش و شیرین)
مرجانه گلچین (بزنگاه)   

• بهترین ترانه فیلم و سریال  


محمد اصفهانی و دولتمند خالف (سریال شکرانه)
احسان خواجه‌امیری (سریال میوه ممنوعه)
مازیار فلاحی (فیلم مجنون لیلی)
علیرضا قربانی (سریال مدار صفردرجه)
رضا یزدانی (سریال مرگ تدریجی یک رویا)   

• بهترین فیلم مستند 


بانوی گل سرخ (مجتبی میرتهماسب‌)
به کجا تعلق دارم (مهوش شیخ‌الاسلامی‌)
تینار (مهدی منیری‌)
سیانوزه (رخساره قائم‌مقامی‌)
شمارش معکوس (خاطره حناچی‌)
میدان بی‌حصار (مهرداد زاهدیان‌)


تصویربرداری سریال «شوق پرواز» در تهران پیگیری می‌شود.
به گزارش «بانی فیلم»، سریال شوق پرواز به کارگردانی یدا... صمدی و تهیه‌کنندگی ناصر دهقانی و جواد نوروزبیگی روایتگر زندگی شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی با بازی شهاب حسینی است. گروه تولید چندی پیش تصویربرداری بخش‌های فلاش‌بک را در دزفول دنبال کردند و سپس 21 بهمن به اصفهان رفتند. در اصفهان مقطعی از زندگی شهید بابایی که او فرمانده پایگاه هشتم شکاری اصفهان بود و قسمتی از وقایع مربوط به دوران انقلاب اسلامی جلوی دوربین رفت. با پایان این بخش‌‌ها و بازگشت گروه به تهران طی امروز و فردا تصویربرداری در لوکیشن‌های جدیدی ادامه می‌یابد. در لوکیشن‌های اصفهان، اکبر عبدی، الهام حمیدی، شهرام حقیقت‌دوست و شهاب حسینی در کنار تعدادی از بازیگران بومی اصفهان بازی داشتند.
این در حالی است که تدوین همزمان پروژه توسط حسن صدخسروی انجام می‌شود و تاکنون سه قسمت به صورت کامل آمده شده است.
طبق پیش‌بینی‌ها تصویربرداری تا اوایل تابستان ادامه خواهد داشت و احتمالاً اسپانیا، کشوری است که لوکیشن‌های خارجی در آنجا تصویربرداری می‌شود.

شهاب حسینی - پرسه در مه و اکران دوم یا سوم عید

فیلم سینمایی «پرسه در مه» به کارگردانی بهرام توکلی بدون تغییر نسبت به نسخه جشنواره اکران می‌شود.
به گزارش «بانی فیلم»، به تازگی دست‌اندرکاران این فیلم نسخه‌ای از «پرسه در مه» را برای صدور پروانه نمایش به اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد ارسال کرده‌اند و در انتظار مجوز نمایش فیلم هستند. به گفته جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده این فیلم همان نسخه‌ای که در جشنواره اکران شده قرار است روی پرده برود. پخش‌کنندگی «پرسه در مه» را موسسه فیلمیران برعهده دارد و به نظر می‌رسد این فیلم در اکران دوم یا سوم عید نوروز روی پرده برود.
«پرسه در مه» داستان زندگی آهنگسازی است که به تدریج دچار جنون می‌شود و زندگی زناشویی‌اش دستخوش تغییراتی می‌شود. در این فیلم لیلا حاتمی، شهاب حسینی و مسعود رایگان بازی کرده‌اند. این دومین فیلم بلند بهرام توکلی بعد از «پابرهنه تا بهشت» است که در بخش فیلم‌های اول و دوم مسابقه جشنواره بیست‌وهشتم به نمایش درآمد.
دوستان یادتون نره نظر سنجی ها رو. به خصوص مجله زندگی ایده آل رو. خوشبختانه شهاب تو این نظرسنجی هم از بقیه جلو تره!!!! باز هم رای بدید که اول باقی بمونه!

شهاب حسینی - فایل تصویری اخبار 19:15

دوستان فایل تصویری اخبار ۱۹:۱۵ رو که با شهاب در مورد جشنواره فیلم های تلویزیونی مصاحبه کردند براتون می ذارم. امیدوارم باز هم به خاطر صداش من رو ببخشید. کوتاهه اما ارزش دیدن رو داره.

                        

پ.ن : در صفحه ای که باز میشه روی گزینه Download now که یک دکمه آبی رنگه کلیک کنید. تو صفحه بعدی که باز میشه روی Click here for downlod بزنید بلافاصله صفحه دانلود باز می شه. اگر باز هم مشکلی بود توی نظرات بگید! مرسی از سر زدنتون.

شهاب حسینی - مروری بر جشنواره 28

انجمن منتقدان سینما جشنواره فجر را مرور میکند

برنامه «مرور جشنواره 28» از روز پنج​شنبه 29 بهمن ماه توسط انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی در خانه سینما برگزار می​شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی، کیوان کثیریان،​ مسئول کمیته فرهنگی این انجمن در مورد این برنامه اظهار داشت: «حداقل 12 فیلم از فیلم​های برجسته جشنواره که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند طی سه هفته در روزهای پنج​شنبه به نمایش در می​آید.»

او ادامه داد: «در ابتدای کار فیلم​های «نفوذی»، «پرسه در مه»، «حوالی اتوبان» و «طلا و مس» به ترتیب در سئانس​های 14، 16، 18 و 20 در تاریخ پنج​شنبه 29 بهمن ماه در محل خانه سینما نمایش داده خواهند شد.»

این برنامه تنها شامل نمایش فیلم​هاست و نشست نقد و بررسی نخواهد داشت. شرکت در این برنامه تنها ویژه اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینما و اعضای سایر صنوف خانه سینما است و با ارائه کارت معتبر امکان​پذیر خواهد بود.